Vakra: keskkond on EKRE jaoks viienda järgu tähtsusega

"Euroopa mõistes on Eesti on äärepealne maa, mille jaoks on äärmiselt olulised igasugused ühendused vana Euroopaga," ütles Riigikogu keskkonnakomisjoni esimees Rainer Vakra.

Pilt: Scanpix

Vakra: keskkond on EKRE jaoks viienda järgu tähtsusega (1)

Toimetaja: Sandra Lepik

"Euroopa mõistes on Eesti on äärepealne maa, mille jaoks on äärmiselt olulised igasugused ühendused vana Euroopaga," ütles Riigikogu keskkonnakomisjoni esimees Rainer Vakra.

Vakra sõnul on keskkonnasääst Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) jaoks viienda järgu küsimus, vahendas BNS.

"Matemaatika-loodusteaduste lõpetanuna ajab naerma, kui Martin Helme teatab Pariisi kliimakokkuleppe arutelul riigikogu puldist, et viimased 18 ja pool aastat ei ole maailmas kliima soojenenud. Aga igapäevase rongikasutajana ei saa mitte vaiki olla," kirjutab Vakra sotsiaalmeedias ja märgib muuhulgas, et keskkonnast hoolimine on EKRE jaoks viiendajärguline küsimus.

"Globaalse soojenemise totaalne eitamine kuulub samasse ooperisse võitlusega, mida EKRE lubab oma programmis pidada taastuvenergial liikuva keskkonnasõbraliku rongiliikluse ja Rail Balticu vastu. Ja kui lisada siia ritta veel põhjendus, et Rail Balticu ehitamine käib Eesti riigile üle jõu, siis kipub see debatt lähenema juba absurditeatrile," alustab Vakra enda postitust. "Eesti territooriumil tehtavate uue põlvkonna raudteetranspordi taristuprojekti tööde maksumuseks on kokku kavandatud 1,3 miljardit eurot, millest omafinantseering moodustab vaid 300 miljonit eurot. Samas tahaks tänapäevase rongiliikluse vastu sõdiv erakond uputada 2 miljardit eurot maanteeprogrammi, tuues põhjenduseks selle, et raha olevat taastuv loodusrikkus. Sama hästi võiks lapsemeelselt öelda, et raha tuleb pangaautomaadist või et raha kasvab puu otsas."

"Kiired, mugavad ja keskkonnasäästlikud ühendused aitavad tõsta kogu Eesti konkurentsivõimet, kuna arvestavalt vähenevad aeg-ruumilised vahemaad. Näiteks tulevikus kulub raudteed pidi Tallinnast Pärnusse jõudmiseks 43 minutit ning Riiga üks tund ja 55 minutit. Rääkimata sellest, et Eesti integreerub nii koos Läti ja Leeduga Euroopa transpordivõrku," selgitab Vakra.

"Igapäevase rongiga sõitjana olen veendunud selles, et Rail Balticu puhul tegu on õige ja olulise projektiga. Kokkuvõttes on ju eesmärgiks kindlustada, et see projekt oleks kasulik igale Eesti inimesele ja tooks võimalikult vähe kahju keskkonnale. Erilist tähelepanu tuleb muidugi jätkuvalt pöörata ökoduktidele ja maastikusildadele, et tagada loomadele tõrgeteta trassist läbipääs," kirjutab Vakra. "Projekti rahastamiskavas on selleks ette nähtud üle 50 miljoni euro. Kokku on kavas rajada suurulukitele vähemalt 26 trassi ületamise võimalust ja lisaks ehitada veel sadu erinevaid läbipääse väiksematele loomadele. Siinkohal tasub meenutada, et 11 protsenti kavandatavast Rail Balticu Eesti trassist hakkab kulgema seal, kus ka juba täna on rööpad maas või siis raudteeliiklus toimib."

"Euroopa mõistes on Eesti on äärepealne maa, mille jaoks on äärmiselt olulised igasugused ühendused vana Euroopaga, mille ühisesse majandussüsteemi me kuulume," märgib Vakra. "Tulles tagasi Helmete juhitud erakonna juurde: paraku vaatab nende valimisprogrammist vastu klassikaline EKRE käekiri – ühtpidi on seal soov lükata Eesti veelgi enam nurgataguseks maaks ja pärssida nii meie majandusarengut ning teisalt puistatakse kui käisest ülikalleid lubadusi, millel puudub rahaline kate. Keskkonnast hoolimine on selle partei jaoks aga viiendajärguline küsimus. Ei ole rahvuslik programm, kaugel sellest, julgen ma väita."

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...