Venemaa plaan veolubade arvu kärpimiseks võib sajad firmad loata jätta

Venemaa tahab niigi nappivate CEMT veolubade hulka neli korda vähendada, see tähendaks, et Eesti ettevõtjatele jääks varasema 594 loa asemel kasutada umbes 160.

Venemaa plaan veolubade arvu kärpimiseks võib sajad firmad loata jätta

Venemaa tahab niigi nappivate CEMT veolubade hulka neli korda vähendada, see tähendaks, et Eesti ettevõtjatele jääks varasema 594 loa asemel kasutada umbes 160.

Nõudlus CEMT veolubade järgi on alati olnud suurem kui pakkumine, nentis Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni info- ja veolubade osakonna juhataja Ermo Perolainen, vahendas BNS.

Samas pole tema sõnul viimastel aastatel kahepoolsetest veolubadest puudu tulnud, kuna Venemaa on olnud nõus lubasid täiendavalt vahendama.

Perolainen nentis, et praegune Venemaa ja ­Euroopa Liidu vaheline kaubanduspiirangute kehtestamine vähendab kaubavedu ja seega vajadust lubade järele. Siiski ei kahanda kaubandussanktsioonid kaubavahetust nii palju, kui Venemaa tahab vähendada CEMT veolubade arvu, lausus ta.

Euroopa ja ­Venemaa vahelisi vedusid korraldava OÜ K.Trans Plus juhatuse liige Andrei Žilkin ütles, et Venemaa kehtestatud embargo mõjutab firma tegevust juba praegu.

"Sellele, mis võiks hakata toimuma järgmisel aastal, pole ma isegi veel mõelnud," ütles ta ja lisas, et juhul kui CEMT kvoodi vähendamine läbi läheb, mõjub see halvasti firma konkurentsivõimele.

Ekspediitorfirma Linkobalt OÜ esindaja Toomas Serman nõustus, et kindlasti mõjutaks CEMT lubade vähendamine ettevõtete tegevust, sest igasugused keelud avaldavad pikemas perspektiivis mõju. Tema sõnul on praegu transpordivahendeid rohkem kui kaupa, mida vedada, mistõttu on olukord tervikuna üsna kehv.

Transpordifirma OÜ Võru Trans omanik Tõnis-Koit Pihu aga märkis, et CEMT lubade arvu vähendamine ei mõjuta tema ettevõtte tegevust seni, kuni kaubavoog on väike.

Perolaineni hinnangul võib Eesti ja Venemaa vahelistel vedudel suureneda Vene vedajate osakaal, mis loodetavasti tähendab ka kahepoolsete veolubade arvu suurenemist. See peaks tema sõnul mingil määral kompenseerima CEMT veolubade arvu vähenemist.

Laadimine...Laadimine...