Autod ja ratturid rammivad üha sagedamini raudteeülesõitude tõkkepuid

"Foori punased tuled hakkavad põlema, aga sõidukijuhid ei peatu punase tule ees vaid alles siis, kui tõkkepuu on füüsiliselt alla langenud," rääkis Eesti Raudtee ohutusjuht Tarvi Viisalu.

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv

Autod ja ratturid rammivad üha sagedamini raudteeülesõitude tõkkepuid

Toimetaja: Sandra Lepik

"Foori punased tuled hakkavad põlema, aga sõidukijuhid ei peatu punase tule ees vaid alles siis, kui tõkkepuu on füüsiliselt alla langenud," rääkis Eesti Raudtee ohutusjuht Tarvi Viisalu.

Eesti Raudtee on hädas autojuhtide ja ratturitega, kes rongi tuleku eest hoiatavat punast tuld millekski ei pea ja raudteeülesõidul tõkkepuid maha sõidavad, vahendas BNS eilset ETV uudistesaadet "Aktuaalne kaamera".

Oma elu ohtu pannud juhte ootab kuni tuhandeeurone kahjunõue.

"Kahjuks on niimoodi, et sõidukijuhid raudteeülesõidu kohal punast tuld ei pea punaseks ehk ei loe keelavaks tuleks, vaatamata sellele, kui rong on lähenemas. Foori punased tuled hakkavad põlema, aga sõidukijuhid ei peatu punase tule ees, peatuvad alles siis, kui tõkkepuu on füüsiliselt alla langenud," rääkis Viisalu.

Olukord teeb Eesti Raudteele muret, sest aastaid vähenes selliste avariide arv, kuid nüüd on see jälle kasvama hakanud. Kui mullu sõideti aasta jooksul maha 68 tõkkepuud, siis septembri alguseks oli selliseid õnnetusi juhtunud juba 59.

Eesti Raudtee otsib uusi lahendusi, et tõkkepuid veelgi paremini märgatavaks teha.

Lähima viie aasta jooksul plaanib Eesti Raudtee paigaldada tõkkepuu 107 ülesõidule. Maailma praktika näitab, et fooride ja tõkkepuudega ülesõitudel väheneb õnnetuste arv poole võrra, kuid päris ära selliseid õnnetusi ei hoia.

Laadimine...Laadimine...