Elektrilised sõiduvahendid on ohuks jalakäijatele

"Kuigi elektrilised tõukerattad aitavad kaasa ummikute vähendamisele autoteedel, võivad nad ohtlikke olukordi tekitada juurde kõnniteedel. Jalakäijad on mures oma turvalisuse pärast, kuna elektrilised sõiduvahendid liiguvad kiiresti sõidutee ja kõnnitee vahel," ütles ERGO kahjukäsitlusvaldkonna juht Caterina Lepvalts.

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv

Elektrilised sõiduvahendid on ohuks jalakäijatele

Toimetaja: Sandra Lepik

"Kuigi elektrilised tõukerattad aitavad kaasa ummikute vähendamisele autoteedel, võivad nad ohtlikke olukordi tekitada juurde kõnniteedel. Jalakäijad on mures oma turvalisuse pärast, kuna elektrilised sõiduvahendid liiguvad kiiresti sõidutee ja kõnnitee vahel," ütles ERGO kahjukäsitlusvaldkonna juht Caterina Lepvalts.

Suvel läbi viidud ERGO kindlustusseltsi ja Läti uuringufirma SKDS poolt koostatud uuringust selgub, et kaks kolmandikku eestimaalastest peab elektriliste sõiduvahendite kasutamist ohuks jalakäijatele ja üldisele liiklusturvalisusele.

Tänavu suvel jõudsid mujal maailmas juba varem kulutulena levinud elektrilised tõukerattad ka Tallinna ja Pärnu tänavatele. Mida rohkem tõukerattad ning tasakaaluliikurid levivad, seda rohkem tekitab küsimusi nende turvaline liiklusesse lülitamine.

"Kuigi elektrilised tõukerattad aitavad kaasa ummikute vähendamisele autoteedel, võivad nad ohtlikke olukordi tekitada juurde kõnniteedel. Jalakäijad on mures oma turvalisuse pärast, kuna elektrilised sõiduvahendid liiguvad kiiresti sõidutee ja kõnnitee vahel. Ka pargitud tõukerattad raskendavad kõnniteedel liikumist ja võivad jalakäijatele ette jääda," kirjeldas Lepvalts.

Kui Eestis peab elektrilisi tõukerattaid ja tasakaaluliikureid jalakäijatele ja üldisele liiklusturvalisusele ohuks 67% uuringule vastanutest, siis Lätis oli vastav näitaja 73% ning Leedus koguni 85%.

"Nii politsei kui ka kindlustusseltside statistika elektriliste sõiduvahendite ohtlikkust siiski ei kinnita. Samas on tänasel päeval elektriline tõukeratas seaduse silmis jalakäija abivahend, mistõttu pole sellega teisele jalakäijale otsa sõites tegemist liiklusõnnetuse, vaid tavalise õnnetusega. Kuivõrd tihti pole ka kokkupõrke tulemusel sündivad kahjud materiaalselt kuigi suured, siis lahendatakse need kohapeal ning märget juhtunust kusagile ei jäägi," lisas Lepvalts.

Kui praegusel hetkel pole liiklusseaduses elektritõukeratastega liiklemist reguleeritud, siis tuleval aastal võivad tulla muutused, sest teema on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi laual. Lepvaltsi hinnangul võrdsustatakse elektritõukerattad üsna tõenäoliselt tasakaaluliikuritega, millega võib sõita nii jalgratta- kui ka kõnniteel. "Igal juhul tuleks liikluses lähtuda alati talupojamõistusest ning mistahes sõiduvahendiga jalakäijate vahele minnes tuleb arvestada, et teisi liiklejaid ohustada ei tohi," kinnitas kindlustusseltsi esindaja.

Laadimine...Laadimine...