Hõljukijuht: läbi jää vajunud kaubikust pääsenud olid tugevas joobes

Manija saare ja Munalaiu sadama vahel keskpäeval läbi jää vajunud kaubikuseltskonda esimesena päästma tõtanud Manija saare hõljukijuht rääkis, et veest päästetud mees ja naine olid tugevas joobes. Pärnu Postimehe reporteri kinnitusel olid eluga pääsejad sõiduki esiistmel viibinud, neli sõitjat olid kaubiku kongis ja jäid veel alla vajunud sõidukisse. Üks Manija elanikest ütles, et tegemist polnud kohalikega, kuna saarerahvas ei julge isegi jala jääle minna.

Pilt: Scanpix

Hõljukijuht: läbi jää vajunud kaubikust pääsenud olid tugevas joobes

Manija saare ja Munalaiu sadama vahel keskpäeval läbi jää vajunud kaubikuseltskonda esimesena päästma tõtanud Manija saare hõljukijuht rääkis, et veest päästetud mees ja naine olid tugevas joobes. Pärnu Postimehe reporteri kinnitusel olid eluga pääsejad sõiduki esiistmel viibinud, neli sõitjat olid kaubiku kongis ja jäid veel alla vajunud sõidukisse. Üks Manija elanikest ütles, et tegemist polnud kohalikega, kuna saarerahvas ei julge isegi jala jääle minna.

Manija saare ja Munalaiu sadama vahel teisipäeva keskpäeval läbi jää vajunud kaubikust pääsesid sündmuskohal viibiva Pärnu Postimehe reporteri kinnitusel sõiduki esiistmel viibinud mees ja naine, vahendas BNS.

Ajakirjaniku sõnul viibisid neli sõitjat kaubiku kongis ja jäid veel alla vajunud sõidukisse.

Manija saare ja Munalaiu sadama vahel keskpäeval läbi jää vajunud kaubikuseltskonda esimesena päästma tõtanud Manija saare hõljukijuht rääkis Pärnu Postimehele, et veest päästetud mees ja naine olid tugevas joobes.

Hõljukijuhi Eevo Pulli teada jäi põhja vajunud autosse neli inimest. Pulli teada olid autoga sõitjad pärit Kihnu poolt. Kes need täpselt olid, ta ei teadnud.

Pull ütles, et info õnnetusest jõudis temani viie minutiga. „Sõitsime kohe välja kui õnnetusest kuulsime,” lausus ta Pärnu Postimehele.

Pull märkis, et vana vene päritolu hõljuk oli eile veel katki ja seda remonditi õhtul kaks tundi. Pärast tänast päästeaktsiooni olevat sõiduriist uuesti katki läinud.

Hõljukijuht märkis, et õnnetuskohas oli veel esmaspäeval lahtine vesi.

Munalaiu sadamast öeldi Pärnu Postimehele, et läbi jää vajus kaubik poolel teel sadama ja Manija saare vahel. Kell 12.04 tuli häirekeskusele teade õnnetusest.

Sadama kapteni ja direktori Jaanus Jürivete sõnutsi läks kaubik jääle natuke pärast kella 12 ja vajus peaaegu kohe läbi jää.

Pärnu Postimehe andmete kohaselt ulatub mere sügavus õnnetuspaigas nelja meetrini.

Manijal elav Mark Soosaar ütles, et kindlasti polnud õnnetusse sattunud inimesed Manijalt. «Nad olid tahtnud algul praamiga tulla ja sõitnud juba praami peale. Kui aga selgus, et praam sõidab Kihnu, mitte Manijale, sõitis seltskond praamilt maha. Eks nad hakkasid siis otse üle jää sõitma ja põrutasid laevateel otse merre,» rääkis Soosaar.

Saar asub mandrist umbes 800 meetri kaugusel. Ametlikku jääteed seal avatud pole.

Üks Manija elanikest ütles, et tegemist polnud kohalikega, kuna saarerahvas ei julge isegi jala jääle minna.

Kaks inimest, 51-aastane naine ja 41-aastane mees, päästeti veest ning kiirabi toimetas nad haiglasse. Esialgsetel andmetel ei ole nende elud ohus. Tuuker tõi pinnale kahe mehe surnukehad. Tuuker ja merepäästjad jätkavad otsingutega.

"See on väga kurb päev. Õhuke jää kannab heal juhul kergemat inimest, kuid kindlasti mitte sõidukit," ütles Pärnu politseijaoskonna juht Andres Sinimeri. "Praegu on jääolud väga ebastabiilsed ja kuni ei ole ametlikke jääteid, siis autoga selle ületamine on üliohtlik. Menetluse käigus selgitame välja kõik õnnetuse asjaolud."

"Nii ränkade tagajärgedega õnnetust jääl pole päästjate mäletamist mööda Eestis juhtunud," sõnas Päästeameti ennetusosakonna ekspert Mikko Virkala. "Päästeamet tuletab meelde, et erinevatel veekogudel esineb alati piirkondi, kus jää on nõrgem. Näiteks piirkonnad, kus toimub talvine laevaliiklus ja lõhutakse jääd regulaarselt. Selliselt hoitakse laevatee jäävaba, kuid sellega kaasnevad praod, mis võivad jääl viibijatele olla ohtlikud. Jalgsi võib jääle minna, kui jää on terve, ühtlane ja sile ning selle paksus on vähemalt 10 cm."

Laadimine...Laadimine...