Järgmine suvi tõotab elektritõuksidele reegleid ja piiranguid

"Vaadates, kui palju on antud valdkond viimase poole aastaga edasi arenenud, tunnetame, et välja pakutud muudatus koos kehtivate nõuetega ei pruugi olla piisav tagamaks liiklejate ohutust," rääkis MKM-i veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu. 

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv

Järgmine suvi tõotab elektritõuksidele reegleid ja piiranguid

Toimetaja: Sandra Lepik

"Vaadates, kui palju on antud valdkond viimase poole aastaga edasi arenenud, tunnetame, et välja pakutud muudatus koos kehtivate nõuetega ei pruugi olla piisav tagamaks liiklejate ohutust," rääkis MKM-i veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu. 

Kui praegu puudub liiklusseadusest selline termin nagu elektritõukeratas, siis politsei ja majandusministeerium on koostöös välja töötamas reegleid, mis võiksid juba järgmisel aastal seaduses tõuksidele kehtima hakata, vahendas BNS ERR-i uudisteportaali. Muuhulgas saab selgeks, kus ja millise kiirusega elektritõuksiga võib sõita ning kehtima võib hakata ka vanusepiirang. 

Tänavune ehk esimene aasta, mil elektritõuksid hulgi Tallinna tänavatele ilmusid, näib statistika järgi üsna murevaba: politseile on tänaseks laekunud kaheksa teadet õnnetustest, kus üheks osapooleks oli elektritõukeratas. Tegelikkus on teine. Suurem osa tõukeratastega juhtuvatest õnnetustest politseisse lihtsalt ei jõua, kuna kõikvõimalikke kukkumisi ei käsitleta liiklusõnnetustena, vaid õnnetusjuhtumitena.

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo ütles ERR-ile, et elektritõuksidega toimunud registreeritud õnnetuste arv võib paista tõesti väike – eriti kui arvestada, et kõigis liiklusõnnetustes Eestis on täna saanud viga 1025 inimest, kellest 200 on olnud jalgratturid – kuid tegelikust olukorrast see täit pilti siiski ei anna.

"Politsei statistika ei peegelda tegelikku olukorda, sest tegu pole liikluskindlustuse juhtumitega ja need ei jõua ka politseisse," märkis Loigo

Elektritõukeratta definitsioon liiklusseaduses täna lihtsalt puudub. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) ettepaneku põhjal lisati liiklusseadusesse, et ka elektrilisel tõukerattal, rulal, hõljukil ja teistel sarnastel  liiklusvahenditel liikuvad isikud loetaks jalakäijaks ning neile rakenduks jalakäija liiklusreeglid.

Salmu sõnul kaalutakse praegu ministeeriumis elektritõuksiga sõitmisele konkreetsete nõuete kehtestamist.

"Vaadates, kui palju on antud valdkond viimase poole aastaga edasi arenenud, tunnetame, et välja pakutud muudatus koos kehtivate nõuetega ei pruugi olla piisav tagamaks liiklejate ohutust. Seetõttu oleme põhjalikumalt analüüsimas elektriliste sõidukite kasutamisele täiendavate nõuete kehtestamise vajadust," rääkis Salmu. 

Salmu sõnul ei tähenda praegune hägune seis seadustes, et elektritõuksiga võiks teha, mis parajasti pähe torkab.

"Rõhutame, et liiklusseaduses kohaselt abivahendeid kasutav jalakäija ei tohi ohustada jala käivat inimest. Seega: jalakäijatega koos liigeldes on soovitatav liikuda nendega sarnasel kiirusel. Seda tingimust peab silmas pidama ka elektrilise tõukerattaga liikuv jalakäija," märkis Salmu, kelle sõnul võib tänase seaduse järgi sõita elektritõuksiga ka jalgrattateel või selleks ette nähtud teeosal, kuid seal ei tohi tõukerattaga takistada jalgratturit, sest seaduse järgi on tõuksijuht jalakäija.

Laadimine...Laadimine...