Juhtkiri: naelrehvid jäägu külavahetee jaoks

Ilmateade hoiatas esimeste külmakraadide ja lume eest. See sunnib mõtlema rehvivahetusele ja kõik autojuhid seisavad taas igivana küsimuse ees: kas panna alla naastrehvid või lamellid?

Pilt: Scanpix

Juhtkiri: naelrehvid jäägu külavahetee jaoks

Ivo Karlep

Ilmateade hoiatas esimeste külmakraadide ja lume eest. See sunnib mõtlema rehvivahetusele ja kõik autojuhid seisavad taas igivana küsimuse ees: kas panna alla naastrehvid või lamellid?

See küsimus kipub tavaliselt olema usu- ja maitseküsimus, aga ei peaks. Me teame, et naastrehvid on tervisele kahjulikud ja pealegi lõhuvad need teid, sest kisuvad asfaldist välja väikseid osakesi, mis tolmuna laiali lendavad. Naastud kulutavad asfalti pikapeale vesised roopad.

Linnas pole naastrehvidel mõtet, sest soolamärjal teel ja vees sõites on naastrehvid juba viletsamad kui lamellid. Iga sõiduõpetaja võib teile rääkida, kuidas märjal teel naastrehvide haakuvusega lood on. Tallinna tänavad hoitakse pea kogu talve lumevabad ja need lühikesed lõigud, kus on libe, tasub siis läbida ettevaatlikult ja aeglaselt. Tavaliselt juhtuvad õnnetused just sellest, et autojuhid ei oska hoida piisavat pikivahet, sõidavad liiga kiiresti ega arvestada talviste teeoludega. Sõiduõpetajad teavad ka rääkida, kuidas auto suurus ja uhkus on paraku tihti pöördvõrdeline selles istuva inimese mõistusega ehk et kraavi ja õnnetustesse satuvad sagedamini just võimsamate autode juhid. Selliste sõidukite juhid kipuvad oma auto ja ka enda võimeid liialt üle hindama.

Tegelikult oleks väärt idee suisa premeerida neid, kes sõidavad talvel lamellrehvidega, näiteks anda linna parkimiskohtadel väikest parkimistasu soodustust. Ja naeltega sõitjad võiks maalt soode ja metsade vahelt tulles jätta oma auto "Pargi ja reisi" parklasse, et sealt ühistranspordiga edasi sõita. Linna lähivallad ei lähe kolkakohtadena arvesse, sest sealt linna tööle käivad inimesed sõidavad tavaliselt mööda laiu ja puhtaks roogitud põhimaanteid.

Laadimine...Laadimine...