KIRKE WILLIAMSON: Peame näitama, ühistranspordiga on võimalik käia tööl ja koolis

"Me vajame muudatusi ja vajame neid ruttu. Kui korra või kaks pole ühistransport vastanud sinu ootustele, siis sa valid alternatiivse liikumisviisi," rõhutas Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson. "Meie ülesandeks on sisendada inimestele, et ühistranspordiga on võimalik käia tööl ja koolis."

Pilt: Scanpix
Liiklus Eesti

KIRKE WILLIAMSON: Peame näitama, ühistranspordiga on võimalik käia tööl ja koolis

Triin Oja

"Me vajame muudatusi ja vajame neid ruttu. Kui korra või kaks pole ühistransport vastanud sinu ootustele, siis sa valid alternatiivse liikumisviisi," rõhutas Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson. "Meie ülesandeks on sisendada inimestele, et ühistranspordiga on võimalik käia tööl ja koolis."

Maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson tõdes, et Eestis on viimased kaks aastat olnud muutusterohked. "Meil oli riigireform – kohalikud omavalitsused said rohkem otsustusõigust ning nad otsustasid moodustada ühistranspordikeskused, kus nad koos riigiga hakkavad elanikele ühistransporti pakkuda ühistel alustel," märkis ta lisades, et KOV-idel on esmakordselt võimalus võtta ühistranspordivõrgud lahti ja kohandada neid inimeste tegelikele vajadustele.

Läbisõit avalikel liinidel on tema sõnul aastas umbes 2 protsenti kasvanud. "Seda on vähe. Liinivõrk ei ole suutnud kaasa tulla inimeste elumuutustele ja liinimahu tõus sellel ja järgmisel aastal on kindlasti abiks, et saaks liinivõrku teha vastavalt reaalsetele ootustele," rääkis ta. "Sellist hüppelist toetust ühistranspordile pole varem märganud. Ühelt poolt see avab palju uksi, aga samas sunnib selgitama, kuidas oleks mõistlikum liiniraha investeerida."

"Me vajame muudatusi ja vajame neid ruttu. Ühistransport on valdkond, mis kõnetab kõiki. Kui korra või kaks pole ühistransport vastanud sinu ootustele, siis sa valid alternatiivse liikumisviis," rõhutas Williamson. "Meie ülesandeks on sisendada inimestele, et ühistranspordiga on võimalik käia tööl ja koolis."

"Täna me doteerime iga reisi 65% ulatuses," ütles Williamson, kelle sõnul on väiksim toetus Tallinnas, suurim aga Hiiumaal, kus riik maksab 80% sõidukulust kinni.

Kõige aktiivsemad ühistranspordikasutajad on tema sõnul Kagu-Eestis. Maanteeamet viib igal aastal läbi ka ühistranspordi kasutajate uuringuid, värskeimad tulemused saabuvad juunikuus. 2015. aastal olid üle 14-aastastest 22 protsenti viimase kuue kuu jooksul ühistransporti kasutanud.

Kõige rohkem häirib inimesi maakondliku ühistranspordi juures liinivõrk (52%), 35% aga ütles, et sõidupileti hind on nende jaoks kallis.

 

 

Laadimine...Laadimine...