Maanteeamet esitas Tallinna - Tartu maantee lõigu hooldajale nõude

"Nende õnnetustega seoses on maanteeamet esitanud nõude töövõtjale. Kuna töövõtjal on õigus nõuet vaidlustada, siis täna ei saa nõude osas lõplikku vastust anda," ütles maanteeameti Põhja regiooni hooldevaldkonna juht Raido Randmaa.

Pilt: Scanpix

Maanteeamet esitas Tallinna - Tartu maantee lõigu hooldajale nõude

"Nende õnnetustega seoses on maanteeamet esitanud nõude töövõtjale. Kuna töövõtjal on õigus nõuet vaidlustada, siis täna ei saa nõude osas lõplikku vastust anda," ütles maanteeameti Põhja regiooni hooldevaldkonna juht Raido Randmaa.

Tallinna - Tartu maanteel juhtus 24. jaanuaril kaks ränka liiklusõnnetust. Esimeses sõitis 71-aastane mees sõitis liinibussiga SOR LC9,5 kella 12.18 ajal maantee 56. kilomeetriltagant otsa ees peatunud Mercedese veoki haagisele. Saadud löögist said kannatada bussis viibinud reisijad ning bussijuht, kes hiljem haiglas suri, vahendas BNS.

Teine õnnetus samas piirkonnas juhtus kella 14.27 ajal maantee 47. kilomeetril, kus 45-aastane mees kaotas haagisega veoauto DAF üle juhitavuse, haagis sattus külglibisemises vastassuunavööndisse, kus toimus kokkupõrge Toyota Yarisega, mida juhtis 26-aastane mees. Kokkupõrke tulemusena paiskus veoauto koos haagisega üle vastassuunavööndi teelt välja ning sõiduauto paiskus paremale teelt välja. Sõiduauto juht toimetati raskelt vigastatuna Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Sõiduautos kaasreisijana viibinud 21-aastane naine hukkus sündmuskohal.

"Maanteeamet uurib kõikide liiklusõnnetuste puhul, kus on hukkunu või üle viie vigastatu, ka teehoolde nõuete täitmist. Liiklusõnnetuse puhul pole tavaliselt ühte konkreetset põhjust, vaid tegemist on mitmete asjaolude kokkulangemisega," selgitas Randmaa.

"Üle-eelmisel nädalal Tallinna – Tartu maanteel toimunud õnnetuste puhul, kus oli kaks hukkunut, saame öelda, et arvestades ilmaolusid ja olemasolevad infot, alustas teehooldaja oma tegevust õigel ajal. Kõige halvem, mis siin juhtus, oli puisturi takerdumine liiklusõnnetusse," märkis maanteeameti esindaja.

"Saame tehtud analüüsi põhjal öelda, et teehooldaja tegevusele on etteheiteid: riske oleks tulnud paremini hinnata, kas siis täiendav puistur appi saata Kose poolt või oleks pidanud suunama selle puisturi ajutisele ümbersõiduteele, mis oli politsei poolt korraldatud. Antud juhtumist on õppida just eelkõige paremat infovahetust ja ka tööde paremat planeerimist," lisas Randmaa.

Kui 2017. aastal oli Eestis kõigi aegade madalaim liikluses hukkunute arv, siis 2018. aasta algas traagiliselt, jaanuaris hukkus liikluses kümme inimest.

Talviste hooldetööde korraldamisel riigimaanteedel rakendatakse kolme seisunditaset. Kõrgeima seisunditaseme alla kuuluvad 2220 kilomeetrit riigiteedest, sealhulgas ka Tallinna – Tartu – Võru – Luhamaa maantee. Kõrgeima seisunditaseme kohaselt peavad teepind või vähemalt sõidujäljed olema lume- ja jäävabad. Lumetõrjet tehakse hiljemalt 5 tunni jooksul pärast lumesaju või tuisu lõppu ning kriitilise koheva lume paksus ei tohi ületada 4 cm, kriitilise märja lume paksus 2 cm. Libeduse tõrjet tehakse hiljemalt 4 tunni jooksul pärast libeduse tekkimist.

Laadimine...Laadimine...