Maanteeamet plaanib bussiliinilubade andmise loogika üle vaadata

Maanteeamet plaanib koostöös sektori esindajatega sellel aastal üle vaadata bussiliinilubade andmise senini kehtinud loogika, mis on kaasa toonud peatuseid mida enamus reisijaid kasutada ei soovi. Senini jaotatakse kaugliinilube lähtuvalt reeglistikust kus erinevad komponendid, näiteks busside vanus ja piletite veebist ostmise võimalus, annavad erinevaid punkte. 

Pilt: Scanpix

Maanteeamet plaanib bussiliinilubade andmise loogika üle vaadata

Maanteeamet plaanib koostöös sektori esindajatega sellel aastal üle vaadata bussiliinilubade andmise senini kehtinud loogika, mis on kaasa toonud peatuseid mida enamus reisijaid kasutada ei soovi. Senini jaotatakse kaugliinilube lähtuvalt reeglistikust kus erinevad komponendid, näiteks busside vanus ja piletite veebist ostmise võimalus, annavad erinevaid punkte. 

"Liinilubade väljastamise kord on maanteeameti poolt ühistranspordiseaduse alusel ja koostöös sektori osalistega koostatud metoodika. Maanteeametil on kavas saata hiljemalt aprilli lõpuks sektorile tutvumiseks ja ettepanekute tegemiseks ajakohastatud kaalutluspõhimõtete projekt,"vahendas BNS maanteeameti transpordiosakonna juhi Kirke Williamsoni sõnu Postimehele.

Senini jaotatakse kaugliinilube lähtuvalt reeglistikust kus erinevad komponendid annavad erinevaid punkte. Kui firmal on uued bussid, tingimused invareisijate teenindamiseks, internet bussis ja piletite otsmise võimalus veebis, siis annab see kõik punkte.

Lisaks annavad punkte kaugbussiliinide puhul teel tehtavad peatused. Samas ei ole oluline, kui palju nendes peatustes inimesi peale tuleb või maha läheb, mistõttu on bussifirmad valinud oma liinidele peatused, mida inimesed eriti ei kasuta.

Williamsoni sõnul samas näiteks Tallinn-Tartu suunal ühtegi sellist peatust ei ole, mida inimesed üldse ei kasutaks. "Ma julgen arvata, et Tallinna-Tartu maantee ääres tuleb kõikides sõiduplaanis olevates peatustes inimesi peale või läheb maha," märkis Williamson.

Laadimine...Laadimine...