Maapiirkondadele tuleb appi nõudepeatuste süsteem

Riigikogu maaelukomisjoni, maanteeameti ja liinivedajate koostöö tulemusel on jõutud lahenduseni, kuidas teenindada väiksema nõudlusega bussipeatusi – nõudepeatuste süsteemiga. "Tulevikus võiks selle tarbeks arendada lausa elektroonilise lahenduse, mille abil saab nõudepeatusest siseneda sooviv reisija bussiliikumise kohta jooksvat infot," ütles maaelukomisjoni esimees Aivar Kokk.

Pilt: Scanpix
Liiklus Eesti

Maapiirkondadele tuleb appi nõudepeatuste süsteem

Riigikogu maaelukomisjoni, maanteeameti ja liinivedajate koostöö tulemusel on jõutud lahenduseni, kuidas teenindada väiksema nõudlusega bussipeatusi – nõudepeatuste süsteemiga. "Tulevikus võiks selle tarbeks arendada lausa elektroonilise lahenduse, mille abil saab nõudepeatusest siseneda sooviv reisija bussiliikumise kohta jooksvat infot," ütles maaelukomisjoni esimees Aivar Kokk.

Maaelukomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on arusaadav, et suurem osa kaugliinidest on muutunud ekspress- või kiirliinideks, kuna neid vahemaid läbivad enamasti inimesed, kelle jaoks veoteenuse kvaliteet tähendab eelkõige kiirust ja sujuvust. "Ühest küljest on arusaadav, et konkurentsis püsimiseks on kasulikum sõiduplaani mitte lisada neid peatuseid, millel pole tagatud kindlat sõitjate voogu. Kuid maapiirkondade jaoks on endiselt olulised ka väiksema nõudlusega bussipeatused. Seetõttu oleme tegelenud toimiva kompromissi välja töötamisega," selgitas Kokk.

"Väiksema nõudlusega peatuste teenindamiseks tuleb sõidupilet osta eelmüügikanalist, et soovitud peatusest siseneda. Nii saab ka vedaja arvestada üksnes nende peatuste teenindamisega, kust piletid on ostetud, ning ülejäänud marsruudi saab läbida juba suurima lubatud sõidukiirusega," rääkis Kokk uuest võimalusest.

Sellise mudeli korral peab nõudepeatusest bussi peale soovija arvestama asjaoluga, et buss võib sõiduplaanist mõnevõrra kõrvale kalduda, kuid mitte üle 10 minuti terve liini ulatuses, st et ühel väljumisel saab nõudepeatusi olla mitte rohkem kui kolm, et buss ei hilineks üle 10 minuti lõpp-peatusesse jõudmisel.

"Tulevikus võiks selle tarbeks arendada lausa elektroonilise lahenduse, mille abil saab nõudepeatusest siseneda sooviv reisija bussiliikumise kohta jooksvat infot," lisas Kokk.

Kõigil soovijatel, kelle kodulähedasest peatusest on suur osa busse seni peatumata mööda sõitnud, palun võtke nõudepeatuse soovi avaldamiseks ühendust kohaliku ühistranspordikeskusega või maanteeameti ühistranspordiosakonnaga aadressil.

Laadimine...Laadimine...