Novembriks selguvad Lelle-Pärnu rongiliini asendavad bussiliinid

Novembris läbiviidavale maaliinide bussitranspordi hankesse lisatakse Lelle-Pärnu rongiliinil reisijateveo lõpetamise tõttu rongiliine asendavad bussiliinid.

Pilt: Scanpix

Novembriks selguvad Lelle-Pärnu rongiliini asendavad bussiliinid

Novembris läbiviidavale maaliinide bussitranspordi hankesse lisatakse Lelle-Pärnu rongiliinil reisijateveo lõpetamise tõttu rongiliine asendavad bussiliinid.

"Riigihange tuleb järgmiseks kümneaastaseks perioodiks algusega 1. jaanuar 2019. Mõistlik oleks selle sees arvestada rongiliini asendusega," ütles Pärnumaa Ühistranspordikeskus MTÜ juhatuse liige Andrus Kärpuk BNS-ile.

"Minimaalselt tuleb läbisõitu 180 000 kilomeetrit aastas ja kaks korda päevas edasi-tagasi Pärnust Raplani. Maksumus oleks liinidel suurusjärgus paarsada tuhat eurot praeguste hindade juures," sõnas ta.

"Kuna me asendame rongi bussidega, siis on see sõiduväärtus natuke teistsugune ja me tahaks kõikide kohaline omavalitsustega, kes sinna tee peale jäävad arutada täpsemalt sõiduvajadust. On suur vahe, kas eraldi buss viib inimesed rongijaama ja sealt istutakse rongi peale või tuleb see sama Pärnu-Rapla buss läbi suurematest asulatest nagu näiteks Vändra. Samuti käis rong hommikul ja õhtul, aga võib ilmenda täiendav vajadus, et bussiühendus oleks tagatud ka näiteks lõunal,"" ütles Kärpuk.

"Rääkides omavalitsuste poole pealt, siis igasugune ärajätmine kellelegi meeltmööda. Rõõmuhõiskeid ei ole. Kuigi aega on poolteist aastat, tuleb see lahendus kohe välja töötada," ütles BNS-ile Pärnumaa Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Lauri Luur BNS-ile.

"Kuna novembris on tulemas maaliinide hange, siis selleks hetkeks peab olema selge, milliseid liine ja millises ulatuses on täpselt juurde vaja, et bussid kataks rongiliini puudujäägi ära.," sõnas ta.

Uute marsruutide tegemisel kaasatakse ka rongiliinist puudutatud Raplamaa omavalitsused teatas Pärnu Omavaltisuste Liit. Valitsus otsustas lõpetada avalike vedude tellimise Lelle–Pärnu raudteel 1. jaanuarist 2019, sest raudtee tehniline olukord ei võimalda enam selle kasutamist reisirongiliikluseks. Rongi kiiruse hoidmine üle 60 kilomeetrit tunnis eeldab ligi 17 miljoni kulutamist raudtee uuendamisele.

Laadimine...Laadimine...