Professor: igale tänavale tuleks kehtestada oma mõistlik piirkiirus

"Idee on kohaldada sõidukiirus tegelikule režiimile vastavaks ja see ei tähenda 30, 40 või 50 km/h tunnis, vaid vaataks tänavad üle ja otsiks mõistlikud lahendused ja siis saaks kohaldada neid kiirusi natukene laiemas skaalas," lausus Tallinna Tehnikaülikooli transpordiplaneerimise professori Dago Antov.

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv

Professor: igale tänavale tuleks kehtestada oma mõistlik piirkiirus

Toimetaja: Sandra Lepik

"Idee on kohaldada sõidukiirus tegelikule režiimile vastavaks ja see ei tähenda 30, 40 või 50 km/h tunnis, vaid vaataks tänavad üle ja otsiks mõistlikud lahendused ja siis saaks kohaldada neid kiirusi natukene laiemas skaalas," lausus Tallinna Tehnikaülikooli transpordiplaneerimise professori Dago Antov.

Igale tänavale oma piirkiiruse kehtestamine sõltub eelkõige sellest, kuidas liiklus tänaval toimub, rääkis Antov Eesti Televisiooni hommikuprogrammis "Terevisioon". Ta tõi näite õuealade piirkiirusest, mis on 20 km/h, aga tegelikult on seal kiirused sageli suuremadki. 

"Kui kogu Tallinnas alandataks kiirus 30 km/h, siis mõnel juhil käiks võpatus läbi, et kas ma enam normaalselt liikuda ei saagi, aga igale tänavale tuleks leida oma mõistlik kiirus. Lisaks tehnilistele vahenditele, nagu künnised ja ringristmikud, on olemas palju elektroonilisi võimalusi," rääkis Antov.

Madalamad piirkiirused ei too endaga kaasa ummikuid. Ta kinnitas uuringutele tuginedes, et kõige suurem läbilaskvus on kiirusel 40 km/h, mis muudab liikluse rahulikumaks. Lisaks suurendaks piirkiiruse alandamine ka jalakäijate ohutust.

"Maailmas on uuringuid sellel teemal tehtud ja need näitavad, et kui kiirus on väiksem, kui 50 km/h siis see aitab kokkupõrkel inimelu päästa."

Laadimine...Laadimine...