Raudteeületuskohad tuleb ehitada mitmetasandiliseks

Piirdeaedade paigaldamine, ületuskohtade ja märgistuse parendamine on kindlasti vajalikud, kuid ei välista kokkupõrget. Inimesed on tihti hajameelsed, kuulavad muusikat, näpivad nutitelefoni või mõtisklevad niisama. 

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv

Raudteeületuskohad tuleb ehitada mitmetasandiliseks

Toimetaja: Sandra Lepik

Piirdeaedade paigaldamine, ületuskohtade ja märgistuse parendamine on kindlasti vajalikud, kuid ei välista kokkupõrget. Inimesed on tihti hajameelsed, kuulavad muusikat, näpivad nutitelefoni või mõtisklevad niisama. 

Sel nädalal juhtus järjekordne õnnetus raudteel. Meie hulgast lahkus lugupeetud inimene. Õigupoolest ei ole see esimene ega ainus õnnetus raudteel. Igal aastal on sarnaseid juhtumeid kümneid.

Raudtee ei ole ohutu. Me kõik teame seda, kuid ikkagi tuleb ette, et satutakse õnnetusse. Rongiga kokkupõrge ei ole meeldiv kogemus. Statistiliselt hukkuvad sellistes kokkupõrgetes ca kolmandik inimestest. Näiteks 2017. aastal hukkus 22 õnnetuses kokku 13 inimest.

Raudteeületuskohad tuleb ehitada mitmetasandiliseks nii, nagu mitmel pool on seda tehtud. Tuleb jätkata neis kohtades, kuhu veel ei ole jõutud. Tondi, Veerenni, Nõmme ja Pääsküla on vaid mõned ületuskohtadest, mis vajavad kaasajastamist – mitmetasandiliseks muutmist. Lisaks lugematu arv isetekkelisi ületuskohti, ka väljaspool Tallinna.

Kõikjal, kus ristub rongi tee jalakäija või jalgratturi omaga, tuleb pöörata erakordselt suurt tähelepanu raudteeohutusele. Eks protsessina toimuvad tegevused pidevalt, ei saa öelda, et ponnistusi raudteeohutuse parandamiseks ei tehtaks. Seevastu on liiga palju õnnetusjuhtumeid, mis tekitavad küsimuse, kas me pingutame ikka piisavalt palju.

Piirdeaedade paigaldamine, ületuskohtade ja märgistuse parendamine on kindlasti vajalikud, kuid ei välista kokkupõrget. Inimesed on tihti hajameelsed, kuulavad muusikat, näpivad nutitelefoni või mõtisklevad niisama. Sellises olukorras ei pruugi rongi märgata, ei pruugi kuulda ka helisignaali.

Tõenäoliselt ei kujuta keegi enam ette olukorda, et Kristiine või Ülemiste ristmikud oleksid ühetasandilised. Tõkkepuu langeb ja rahvas ootab. Autojuhid ja jalakäijad üheskoos. Keegi ronib kuskil jalgsi üle raudtee. See ei ole liiklusohutuse seisukohalt mõistlik. Areng on aga paljuski takerdunud prioriteetide ja tahte taha.

Investeeringud raudteeohutuse tagamiseks ei ole väiksed. Väike ei ole aga ka kahju, mida raudteeõnnetused põhjustavad. Möödunud aastal kirjutas Liina Hallik, et raudteeõnnetused on viie aasta jooksul põhjendanud 380 000 eurot kahju. Lisaks tooksin ma siia juurde hindamatu kahju, mida on kantud seoses inimeste hukkumisega. Kuidas täpsemalt mõõta inimese hinda? See on võimatu. See ongi hindamatu.

Kokkuvõtlikult võib öelda, et seni kuni raudtee ei ole muust liiklusest eraldatud, jääb alles oht õnnetusteks. Samm parema raudteeohutuse suunas ei juhtu aga üleöö. Seega ei peaks ootama järgmist õnnetust, et midagi ette võtta. Plaan tuleks paika panna ja kopp maasse lüüa juba täna.

Laadimine...Laadimine...