ROBERT MISSEN: Ummikud maksavad 110 miljardit eurot ja 100 000 inimelu

"Räägime küll ühistranpordi vajadusest ja eelistest, kuid kui paljud poliitikud seda ise kasutavad?" küsis Euroopa Komisjoni innovatsiooni ja uuringute osakonna juht Robert Missen, kelle sõnul peavad poliitikud inimestele isiklikku eeskuju näitama ühistranspordi kasutamisel. "Ummikud maksavad meile igal aastal 110 miljardit eurot, reostus 80 miljardit. 100 tuhat inimest sureb igal aastal reostuse tõttu," loetles ta. "25 protsenti CO2 emissioonidest on toodetud ühistranspordi poolt."

Pilt: Scanpix

ROBERT MISSEN: Ummikud maksavad 110 miljardit eurot ja 100 000 inimelu (1)

Triin Oja

"Räägime küll ühistranpordi vajadusest ja eelistest, kuid kui paljud poliitikud seda ise kasutavad?" küsis Euroopa Komisjoni innovatsiooni ja uuringute osakonna juht Robert Missen, kelle sõnul peavad poliitikud inimestele isiklikku eeskuju näitama ühistranspordi kasutamisel. "Ummikud maksavad meile igal aastal 110 miljardit eurot, reostus 80 miljardit. 100 tuhat inimest sureb igal aastal reostuse tõttu," loetles ta. "25 protsenti CO2 emissioonidest on toodetud ühistranspordi poolt."

Euroopa Komisjoni innovatsiooni ja uuringute osakonna juht Robert Missen tõdes UITP rahvusvahelisel konverentsil   "Tark liikuvus 2020: uuenduslik ja säästev linnatransport Euroopas", et praegune transpordikorraldus on kulukas, reostav ja ohtlik. "Ummikud maksavad meile igal aastal 110 miljardit eurot, reostus 80 miljardit, 100 tuhat inimest sureb igal aastal reostuse tõttu," loetles ta. "25 protsenti CO2 emissioonidest on toodetud ühistranspordi poolt."

Missen märkis, et eelmisel aastal võeti vastu ka Euroopa Komisjoni direktiiv, mille kohaselt peavad transpordi heitgaasid vähenema 2030. aastaks 30 protsendi võrra võrreldes 2021.aastaga. "Üks viis seda saavutada on panustamine keskonnasõbralikku ühistransporti," ütles ta, lisades, et praegu on Euroopa Liidul rohelise ühistranspordi toetuse fondi määratud 12 miljardit eurot ning saadaval on ka muid toetuseid.

Kõige olulisemaks peab Missen aga inimeste seisukohtade muutmist, milles on tema sõnul suur roll mängida ka poliitikutel. "Räägime küll ühistranpordi vajadusest ja eelistest, kuid kui paljud poliitikud seda ise kasutavad?" küsis ta. "Tallinn on minu teada ainus Euroopa pealinn, kus lennujaama saab trammiga. Kui paljud teist kasutasid lennujaamast siia saamiseks trammi?"

"Me peame ise näitama eeskuju ja ka tegudes väljendama seisukohti, mille eest me sõnades seisame," rõhutas ta.

Ühiskond vajab tema sõnul prioriteetide ümberseadmist. "Olukord ühistranspordis on skisofreeniline - kuigi noorem põlvkond on oma olemuselt vähem materialistlik, siis keskealiste põlvkonnal on siiski üheks elueesmärkidest omada personaalset autot," tõdes ta.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...