Tallinn plaanib 19 miljoni euro eest osta kaheksa uut trammi

"2015.-2016. aastal saabus Tallinna 20 uut CAF Urbos trammi, mis täna teenindavad kõiki liine ja on linlaste poolt hästi vastu võetud," ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Enno Tamm. "Aeg on minna trammiuuenduse järgmisele etapile."

Pilt: Scanpix

Tallinn plaanib 19 miljoni euro eest osta kaheksa uut trammi

"2015.-2016. aastal saabus Tallinna 20 uut CAF Urbos trammi, mis täna teenindavad kõiki liine ja on linlaste poolt hästi vastu võetud," ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Enno Tamm. "Aeg on minna trammiuuenduse järgmisele etapile."

Tallinna Linnatranspordi AS plaanib 19 miljoni euro eest osta kaheksa uut trammi, optsiooniga veel vähemalt 20 samasugust trammi osta.

"Me tahaksime kas aasta lõpus või järgmise alguses hanke välja kuulutada, sest uute trammide tellimine on pikaajaline protsess. Kaks aastat peale hanke väljakuulutamist peab trammid meile üle antama," rääkis Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Tamm BNS-ile.

Tema sõnul on Tallinna Linnatranspordil plaanis lähiajal pikendada trammitee sadamasse ja uued trammid hakkaksid just seda liini teenindama. Samas märkis Tamm, et kui ettevõte rohkem tramme ostab, siis võib neid paigutada ka teistele liinidele.

Uue trammi hind võiks Tamme sõnul kujuneda kuskil 2,4 miljonit eurot, mis teeks kaheksa trammi hinnaks 19,2 miljonit eurot. "CAF-id maksid 2,2 miljonit eurot, aga eks asjad ole kallimaks läinud," rääkis Tamm. Maksimaalselt 28 trammi ostmine maksas lähtudes samast loogikast 67,2 miljonit eurot.

"Soovime, et soetatavate trammide maksimaalne pikkus oleks 27-33 meetrit ja laius kuni 2,3 meetrit. Trammi töökiirus oleks kuni 50 kilomeetrit tunnis ning maksimaalne kiirus küüniks 70 kilomeetrini tunnis," ütles Tallinna Linnatranspordi trammiliiklusteenistuse direktor Andres Vään.

"Trammid peavad õhuniiskuse juures kuni 100 protsenti töötama tõrgeteta temperatuurivahemikus -40 kuni +40 kraadi. Vastu peaksid trammid pidama vähemalt 30 aastat. Vagunid peaksid vähemalt 70 protsendi ulatuses olema madalapõhjalised. Istekohtade arv oleks vähemalt 50 ning kokku peaks trammi mahtuma vähemalt 200 sõitjat," lisas Vään.

Trammil peab olema infomoodul ja piletimüügiseadmed, mis ühtivad Tallinnas kasutatavate süsteemidega. Samuti on eraldi nõuded uste arvule ja laiusele, kiirenduse ja pidurduse intensiivsusele. Trammid peavad vastama Euroopa Liidus trammide valmistamisel kehtivatele nõuetele. Esimene tramm tuleb hankijale üle anda hiljemalt 21 kuud pärast lepingu jõustumist.

Uue hankega on plaanis soetada kohe kaheksa uut trammi ning sõlmida optsioon veel vähemalt 20 trammi soetamiseks.

Eelmise trammihanke kuulutas TLT välja 12. juunil 2012, pakkumiste esitamise tähtaeg oli 3. september 2012. Esimene tramm tarniti 17. detsembril 2014 ning ülejäänud trammid jõudsid Tallinna järgneva kahe aasta jooksul.

Laadimine...Laadimine...