Tallinna linnapea soovis vähendada rongide sõidukiirust

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart tegi Eesti Raudteele ettepaneku piirata rongide sõidukiirust samatasandiliste raudteeülekäigukohtade läheduses 50 km/h-le, et vältida raudteel juhtuvaid õnnetusi. Eesti Raudtee Kõlvarti ettepanekuga ei nõustunud.

Pilt: Scanpix
Liiklus Eesti

Tallinna linnapea soovis vähendada rongide sõidukiirust (1)

Toimetaja: Vesta Reest

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart tegi Eesti Raudteele ettepaneku piirata rongide sõidukiirust samatasandiliste raudteeülekäigukohtade läheduses 50 km/h-le, et vältida raudteel juhtuvaid õnnetusi. Eesti Raudtee Kõlvarti ettepanekuga ei nõustunud.

Kõlvarti sõnul analüüsisid Tallinna transpordiameti liiklusohutusega tegelevad spetsialistid viimasel ajal aset leidnud õnnetusi kergliiklejatega raudteeületuskohtades ning analüüsist lähtuvalt tegi Tallinna linn ettepaneku, et ülekäigukohtade läheduses vähendataks piirkiirust 70 km/h-lt 50 km/h-le.

Praegu on kogu Tallinna linna territooriumil rongide piirkiiruseks määratud 70 km/h.

Kõlvart märkis oma kirjas, et jalakäijad on tavaliikluses harjunud, et sõidukite piirkiirus on 50 km/h, kuid rong läheneb märkimisväärselt kiiremini – 70 km/h – ja see on üks põhjus, miks ohtlikud olukorrad ületuskohtades tekivad.

"Erakordselt ohtlik on asula sõidukiirusest kiiremini sõitev rong aga piiratud nähtavusega kohtades (näiteks Veerenni ülekäigukoht), sest siis ei ole piisavalt aega ka sõidukiiruse hindamiseks," kirjutas Kõlvart.

Lilles: rongide konkurentsivõime kannatab

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Monika Lilles vastas Kõlvartile, et rongide kiiruse vähendamine võib viia selleni, et inimesed hakkavad eelistama isikliku sõiduautoga liikumist, mis käiks vastu linna seatud eesmärgile ühistranspordi kasutajate arvu suurendada.

"Nii reisijad kui ka kaubavedajad ootavad meilt pidevalt maksimaalsete lubatud kiiruste suurendamist, mis tähendab investeerimist raudteetaristu kvaliteeti. Reisirongiliikluse peamiseks eesmärgiks ongi kiirete ja keskkonnasäästlike ühenduste võimaldamine võrreldes teiste transpordiliikidega. Kiiruste täiendav langetamine võib vähendada oluliselt rongi konkurentsivõimet ning see omakorda viiks olukorrani, kus eelistatakse autot," märkis Lilles ERR-ile.

 

 

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...