Templini linnapea: ühistransport vähendas liiklusõnnetusi

44-eurone bussisõidu aastakaart võimaldab ka madala sissetulekuga elanikel kasutada ühistransporti, selgitas Saksamaa linna Templini linnapea Detlef Tabbert. Vähenesid ooteajad ja liiklus muutus ohutumaks. "Kui on vähem autosid ja inimesed sõidavad bussidega, ei teki ka nii palju ohtlikke olukordi."

Pilt: Scanpix

Templini linnapea: ühistransport vähendas liiklusõnnetusi

Triin Oja

44-eurone bussisõidu aastakaart võimaldab ka madala sissetulekuga elanikel kasutada ühistransporti, selgitas Saksamaa linna Templini linnapea Detlef Tabbert. Vähenesid ooteajad ja liiklus muutus ohutumaks. "Kui on vähem autosid ja inimesed sõidavad bussidega, ei teki ka nii palju ohtlikke olukordi."

Saksamaa linna Templini linnapea Detlef Tabbert tõdes, et 90ndatel aastatel sõitis pea 90 protsenti inimestest autodega. "Väikese linna liiklusel oli väga suur koormus." Linn seadis eesmärgiks muuta bussiga liiklemine populaarsemaks ja vähendada heitgaase.

1997. aastal algatas linn sõidukaartide projekti, mis kestab tänini. Linnaelanikud ei sõida päris tasuta, vaid neil on 44 eurot maksev aastakaart, mille maksumuse saab tasa teha 20 bussisõiduga. Kaardi saavad osta ka lähipiirkondade elanikud. Samas on bussikaart ka odavam kui ühekordne trahv(60 eurot), mistõttu pole Templini bussides tema sõnul ka nn jäneseid.

Linnas rakendati Tabberti sõnul eriliinid. "Lisaks ehitati juurde ka bussipeatuseid, et inimesed pääseksid kodust väga lühikese ajaga peatusse," sõnas ta.

Sõitjate arv on tema sõnul väga palju tõusnud. Alguses oli sõitjaid 41 tuhat, nüüd on neid juba 236 tuhat. "Ilma piletita sõitmine on toonud kaasa palju kasu – nägime selle eeliseid juba lühikese ajaga, näiteks tõusis ka sõidu kvaliteet,# kinnitas Tabbert.

Projekti võib hinnata edukaks. Aastakaart võimaldab ka madala sissetulekuga elanikel kasutada ühistransporti. Vähenenud on ooteajad ning bussid sõidavad väga täpselt.

Kasvanud on ka liiklusohutus. "Kui on vähem autosid ja inimesed sõidavad bussidega, ei teki ka nii palju ohtlikke olukordi. Oleme kokku hoidnud ka halduskulutusi," kinnitas ta. Tulevikus on linnal kavas investeerida ka elektri- või vesinikubaasil sõitvatesse bussidesse.

 

Laadimine...Laadimine...