VTA: Enne suve Rukki kanalis süvendustöid ei tule

Veeteede ameti hinnangul enne suve mandri ja Hiiumaa vahelise parvlaevaliikluse jaoks vajalikku Rukki kanalit süvendada ei jõua, samas on võimalik seal vajadusel traalimistöid teha.

Pilt: Scanpix

VTA: Enne suve Rukki kanalis süvendustöid ei tule

Veeteede ameti hinnangul enne suve mandri ja Hiiumaa vahelise parvlaevaliikluse jaoks vajalikku Rukki kanalit süvendada ei jõua, samas on võimalik seal vajadusel traalimistöid teha.

Isegi kui keskkonnaministeerium peaks muutma vee erikasutusluba ja võimaldama Rukki kanali süvendamist enne 1. augustit, ei ole seda kuigipalju varem võimalik teha, ütles VTA peadirektor Rene Arikas BNS-ile.

Tema sõnul kulub vähemalt kuu geoloogilistele uuringutele, millega saab alustada alles peale jää minekut, seejärel läheb süvendustööde projekteerimisele veel kuu ja hanke korraldamisele ja läbiviimisele läheb umbes poolteist kuud, kui vaidlustusi ei ole.

Samas võiks Arikase sõnul lähiajal Rukki kanalis läbi viia traalimistöid. Selleks plaanib veeteede amet jää mineku järgselt analüüsida kanali profiili ja kui analüüsist lähtub, et traalimistööde võiksid edukad olla, siis amet need ka võib teha, märkis Arikas. Traalimistööde jaoks ei ole vaja ka vee erikasutusluba, märkis Arikas.

Kolmapäeval saatis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) keskkonnaministeeriumile taotluse võimaldada Rukki kanalis süvendamist varasemalt määratud 1. augusti asemel juba lähiajal ja hiljemalt maist.

Selleks aastaks plaanitud süvendus- ja hooldustööde käigus on eesmärk saavutada kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit, mis tagaks parvlaevaliikluse mandri ja Hiiumaa vahel ka madala veetaseme korral tagaks. Sügavused on arvestatud uue kõrgussüsteemi ehk Amsterdami nulli alusel.

Viimati tehti Rukki kanalis traalimistöid 2016. aasta oktoobris, millega saavutati kanali minimaalne sügavus 5 meetrit. Traalimine ei ole andnud soovitud tulemust ja saavutatud sügavus ei püsi, sest hoovused kannavad kanalisse setet.

Laadimine...Laadimine...