Ben Posetti: autokeskne linnaehitus pole tulevikus enam mõeldav

Suuremas osas Euroopa linnadest on 70-80 protsenti transpordile pühendatud linnaruumist autoteede ja parkimisplatside all. "See on hiiglaslik investeering, mis läheb sellesse transpordiliiki, kus inimesed istuvad üksi suurtes autodes, kasutavad fossiilkütuseid, on liikluses vihased, otsivad parkimiskohti,  ütles Taani jalgrattarendifirma Donkey Republicu esindaja Ben Posetti. "Peale sajandipikkust linnade auto ümber ehitamist oleme transpordirevolutsiooni äärel, mis teeb linna puhtamaks ja keskkonnasõbralikumaks."

Pilt: Scanpix

Ben Posetti: autokeskne linnaehitus pole tulevikus enam mõeldav

Suuremas osas Euroopa linnadest on 70-80 protsenti transpordile pühendatud linnaruumist autoteede ja parkimisplatside all. "See on hiiglaslik investeering, mis läheb sellesse transpordiliiki, kus inimesed istuvad üksi suurtes autodes, kasutavad fossiilkütuseid, on liikluses vihased, otsivad parkimiskohti,  ütles Taani jalgrattarendifirma Donkey Republicu esindaja Ben Posetti. "Peale sajandipikkust linnade auto ümber ehitamist oleme transpordirevolutsiooni äärel, mis teeb linna puhtamaks ja keskkonnasõbralikumaks."

Taani jalgrattarendifirma Donkey Republicu esindaja Ben Posetti tõdes, et praegused linnad on ehitatud autosid silmas pidades. "Peale sajandipikkust linnade auto ümber ehitamist oleme transpordirevolutsiooni äärel, mis teeb linna puhtamaks ja keskkonnasõbralikumaks," ütles ta.

Praeguseks elab tema sõnul 53 protsenti maailma elanikkonnast linnades, 2050. aastaks tõuseb see arv 66 protsendini. "Linnades elab siis üle 6 miljardi inimese," märkis ta.

"Täna veedab autojuht üle 30 tunni aastas ummikutes, 20-25 protsenti autoreisiks kuluvast ajast läheb parkimiskoha otsimise peale ja ikka on ennustuste kohaselt 2040. aastal maailmas kaks korda rohkem autosid kui praegu," rääkis ta.

Suuremas osas Euroopa linnadest on 70-80 protsenti transpordile pühendatud linnaruumist autoteede ja parkimisplatside all. "See on hiiglaslik investeering, mis läheb sellesse transpordiliiki, kus inimesed istuvad üksi suurtes autodes, kasutavad fossiilkütuseid, on liikluses vihased, otsivad parkimiskohti," kirjeldas Posetti. "See on paljudes linnades tavaline vaatepilt. See pole jätkusuutlik viis transpordi korraldamiseks."

Posetti sõnul on linnad aeglaselt muutumas nutikamaks ja keskkonnasõbralikumaks. "Nad peavadki seda tegema, et linnaelu 6 miljardile inimesele mõeldav oleks," märkis ta.

Posetti firma Donkey Republic on juurutanud Kopenhaagenis avalikku jalgrattajagamise süsteemi alates 2015. aastast ning nüüd on nad sihikule võtnud ka teised linnad. "Me tahame tõestada linnadele, et on saavutatav tulevik, kus üle 50 protsenti sõitudest tehakse rattaga, ja inimestele et rattaga sõitmine võib muuta linna tervemaks ja õnnelikumaks," sõnas ta.

 

Laadimine...Laadimine...