Uuspõllu "Ürgmees" aitab siiani naistel ja meestel teineteist mõista

"Mees on kogu aeg kaitses nagu turvamees. See nõuab keskendumist ja selle tõttu mees sageli ei kuulegi, mida naine ütleb — tegelikult tegeles ta sel ajal naisega, kui ta mokk töllakil ühte punkti vahtis," lausub Jan Uuspõld.

Pilt: Mediamarketing

Uuspõllu "Ürgmees" aitab siiani naistel ja meestel teineteist mõista

"Mees on kogu aeg kaitses nagu turvamees. See nõuab keskendumist ja selle tõttu mees sageli ei kuulegi, mida naine ütleb — tegelikult tegeles ta sel ajal naisega, kui ta mokk töllakil ühte punkti vahtis," lausub Jan Uuspõld.

Kui küsida tavaliselt eestlaselt, milline sõna seondub talle näitleja Jan Uuspõlluga, siis kostaks vist kõige sagedamini "Ürgmees". Pole midagi parata, see etendus on populaarne olnud ja ürgmees jätkab sellel lainel edasipurjetamist. Mida aga arvab etenduse edust Jan Uuspõld ise?

Jan Uuspõld, "Ürgmees" ei lõpe vist kunagi?
 
Muidugi ei lõpe. Niikaua, kui inimkond maa peal eksisteerib, on olemas ürgmehed ja -naised.
 
Mis on selle etenduse menu taga?
 
See, miks ta nii populaarne on ja miks inimesed teda armastavad, ongi just nimelt see, et väga lihtsate sõnadega on väga sügav filosoofia esile toodud, mehi ja naisi ja nendevahelist suhet. Inimesed justkui saavadki sealt abi. See on ju vältimatu, et varem või hiljem lähed naisega tülli. Siis mõtled, et ühel hetkel on ta kõige armsam inimene ja järgmisel hetkel on ta kõige lollim bitch maailmas, kuidas see saab nii olla? Aga see tükk seletab ära, et tegelikult ongi nii, et me ei mõista teineteist, me ei mõista teise keelt, aga see tükk justkui aitab tõlkida naistele mehi ja meestele naisi. Ehk siis keegi ei olegi rõve bitch või loll sitapea nad on mehed ja naised ja nad on erinevad. Originaalpealkiri on tegelikult ju "Kaitsekõne ürgmehele" ja ürgtekst jätab tõesti mehele õiguse jääda selliseks nagu ta on olnud, ta annab lihtsalt naisele koodi, kuidas mõista meest sellisena, nagu ta on. Ka mehele annab see tükk koodi, kuidas mõista naist sellisena, nagu ta on. Kui me ei pea ennast muutma, siis seda kasulikum see meile on. Sealt sünnibki abielu võlu ja tugevus.
 
Milline siis see õige mees on ja milliseks võiks ta jääda? Milline on see põhifundamentaalsus, mida naine võiks mõista?
 
Põhifundamentaalsus ongi ehk see, et mees on looduse poolt pandud kogu aeg millelegi keskenduma. Ta kaitseb kogu aeg instinktiivselt oma naist. See kandub üle ka tänapäeva tegevustesse, nagu televiisori vaatamine. Mehena ei ole ühtegi hetke, mil me poleks kaitses, turvamehe seisundis, ükskõik, mis hetkel, öösel või päeval. See nõuab keskendumist ja selle tõttu mees sageli ei kuulegi, mida naine ütleb — tegelikult tegeles ta sel ajal naisega, kui ta mokk töllakil ühte punkti vahtis. See on üks fundamentaalne omadus, mis on meestele omane. Need on ajast jäänud instinktid, mille vastu ei saa.
 
Lisaks mehele ja naisele lipsab etendusest läbi ka suhtumine sõpradesse. See, kuidas naised kädistavad omavahel või meestel on rumal sõber, kellega on hea läbi saada, sest tead, mida talt oodata on — kui tõepärane on see, et meestele meeldib, kui asjad on lihtsad, olgu nad siis head või halvad?
 
Ma usun küll, et seal on palju tõepära, on äratundmist selles, et meestel on oluline turvatunne, et nad teavad ette, kui sõbraga kokku saavad, et kui üks sõber on töll, siis ta tulebki töllina. Ta ei tule ülesmukituna, siis ta ei ole enam see sõber, ta on keegi muu. Naistel on asi teistmoodi, nad vajavad kogu aeg vaheldust: "Oi, sa oled täna sinine (või punane)! Nii kihvt, poleks uskunudki, et sulle sobib!" See on just see, mida naised vajavad, aga meestel lööks see olukord pahviks!

Kaua "Ürgmees" vabalaval veel etendub?
 
Ma usun niikaua, kuni see vabalavagi kestab.
 
Ja publikut jagub? Ja kas nende hulgas on juba nägusid, kelle ära tunnete, sest on talle juba mitmes kord?
 
Publikut jagub. Praegu tundub, et kõik näod on uued, vahe on päris pikk, kuus aastat. Eks näeme, kas hakkab tekkima fänne, kes käivad etenduselt etendusele. 
 
Kas publik on esietenduselt tänaseni väga erinev?
 
Tegelikult on ikka väga palju aega mööda läinud! Esietendus oli kunagi ammu, aastal 2004, 12 aastat tagasi ja me elame hoopis teises maailmas. Me oleme muutunud, mina olen muutunud, inimesed on muutunud. Üks asi, mis on, need põhivundamendid, mis teevad mehest mehe ja naisest naise, need ei ole muutunud, vaatamata kõigele. Ma võin rahustuseks kõikidele öelda, konservatiividele, sotsidele, natsidele, tädidele, onudele ja Vooglaidudele — ärge muretsege, meiega on korras, me ei ole ühiskondlikult ja moraalselt alla käinud ja haiged. Siin Eestis eriti. Kõik on hästi. Ma võin seda kinnitada.
Laadimine...Laadimine...