Koolijuht: Eesti riik peab hakkama inimeste ajudesse häkkima

Ettevõtluskõrgkooli Mainor tegevjuhi Kristjan Oadi sõnul on väljatöötatud uus turundusrelv, mis paljastab digitaalsete jälgede põhjal iga inimese isiksuse ning võimaldab neile pakkuda täpselt seda, mida nad ootavad. Eesti saaks esimese riigina maailmas seda uut tehnoloogiat talentide meelitamiseks kasutada – tuvastada tarkpead, häkkida häbitult nende ajudesse ning tuua ülitäpselt sihitud turundusega siia rikkust looma.

Pilt: Scanpix
Haridus Teadus

Koolijuht: Eesti riik peab hakkama inimeste ajudesse häkkima (1)

Ettevõtluskõrgkooli Mainor tegevjuhi Kristjan Oadi sõnul on väljatöötatud uus turundusrelv, mis paljastab digitaalsete jälgede põhjal iga inimese isiksuse ning võimaldab neile pakkuda täpselt seda, mida nad ootavad. Eesti saaks esimese riigina maailmas seda uut tehnoloogiat talentide meelitamiseks kasutada – tuvastada tarkpead, häkkida häbitult nende ajudesse ning tuua ülitäpselt sihitud turundusega siia rikkust looma.

Kristjan Oadi sõnul käib kogu maailmas infosõda talentide pärast. "Kõik riigid konkureerivad globaalselt, et andekad inimesed tuleksid elama, looksid väärtust ja maksaks makse," ütles Oad.

"Nii Donald Trump kui Brexiti kampaaniameistrid rakendasid inimeste mõjutamiseks kolme uut ja nutikat lahendust, mida Eesti riik võiks heal eesmärgil kasutada. Esiteks psühhomeetrikat ehk isiksuse määramist. Selleks loodud tehnoloogia määrab inimese isiksusetüübi ja eelistused internetis ja mujal tehtud klikkide, laikide, registrite, liikmelisuste, ostuajaloo, meediatarbimise ja muu info põhjal," rääkis Oad.

Koolijuhi sõnul saab paljude näidikute põhjal kokku panna soovitava uuseestlase profiili. "Olemasolevate andmete põhjal saab koostada mitte ainult psühholoogilise profiili, vaid andmeid saaks kasutada ka inimeste otsingumootorina. Tulgu ta siis Euroopast, USAst, Aasiast, Aafrikast või Venemaalt," rääkis Oad ja lisas, et võimalik on eristada ka inimesed, kes on kolimisele mingil põhjusel avatumad.

"Kolmanda sammuna saab täpse online-turundusega koostada ja suunata kasvõi sadu eri sõnumeid, mis igat adressaati kõnetavad. Iga suunatud sõnum on õige pealkirja, foto ja videoga. Nii saab oma kampaaniaga püüda väikeseid gruppe kuni üksikisikuni välja," ütles Oad.

Kristjan Oadi kinnitusel on ettevõtjad ammu aru saanud, et suvalistele inimestele samast anonüümsest kahurist reklaamide tulistamine on ebaefektiivne. "Kui Eesti riik seda mõistab, kaardistab talendid ja sihib neile õiged sõnumeid, siis on see võrreldamatult tõhusam," rääkis Oad.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...