SAKSA TEADLASED: Esimene inimene ei olnudki aafriklane

Saksa uurijatemeeskond on avastanud, et inimeste ja ahvide arengutee võis lahkneda juba sadu tuhandeid aastaid varem, kui siiani arvati ning see ei toimunud mitte Aafrikas, vaid hoopis Vahemere ääres.

Pilt: Scanpix
Ajalugu Teadus

SAKSA TEADLASED: Esimene inimene ei olnudki aafriklane

Senckenbergi inimese evolutsiooni ja paleokeskkonna uuringute keskuse (HEP) teadlased uurisid Tübingenis kahte fossiili, mis mõlemad pärinevad hominiidilt Graecopithecus freybergilt, kui oma vapustava avastuseni jõudsid, kirjutab The Local.

Hominiidide hulka kuuluvad nii inimesed kui meie eellased ja ka ahvid ning nende eelkäijad.

Teadlastel ei ole õnnestunud tänapäevani tõestada, millal inimeste ja ahvide arengutee hargnes. Praeguste teooriate kohaselt aga eraldusid šimpansite - meie lähemate "nõbude"- eellased ja meie enda eelkäijad üksteisest Aafrikas umbes 5-7 miljonit aastat tagasi.

Kuid Madelaine Böhme poolt juhitud teadlastemeeskond on pannud laialt levinud teooria küsimärgi alla peale seda, kui nad uurisid Kreekast leitud lõualuud ja Bulgaariast leitud hammast, mis mõlemad kuulusid Graecopithecus freybergile.

Peale põhjalikku vaatlustööd on uurijad jõudnud järelduseni, et Graecopithecus freybergi, on üks siiani avastamatutest inimeste eellastest. Uurijate sõnul meenutab leitud hamba juur oma ehituselt rohkem inimeste hambaid, kui ahvide hambaid.

"Tulemused üllatasid ka meid endid, kuna enne arvati et inimese eellased on pärit Aafrikast," ütles üks uuringus osalenud teadlastest Jochen Fuss.
Uuritud lõualuu vanuseks määrati 7,175 miljonit aastat ning hamba vanuseks määrati 7,24 miljonit aastat, mis tähendab, et fossiilid on vanemad, kui vanim Aafrikast leitud inimese eellane - Sahelanthropus, kes on kuus kuni seitse miljonit aastat vanad.

Tübingeni teadlased on jõudnud järelduseni, et eraldumine inimeste ja šimpansite vahel ei toimunud mitte Aafrikas vaid hoopis Vahemere piirkonna idaosas.

Laadimine...Laadimine...