Mainori õppejõud valimistest: uued tulijad võivad kõva tulemuse teha

Parteidel on kaalul rohkem kui ühelgi varasemal valimisel ja ühtlasi on erakonnad poliitilises turunduses osavamad ja küünilisemad kui kunagi varem, leiab ettevõtluskõrgkooli Mainor turunduskommunikatsiooni õppejõud Aet Kull, kelle hinnangul tuleb peatselt algav riigikogu valimiste turunduskampaania enneolematult agressiivne. "Valik tuleks teha selle järgi, kellel on paremad realistlikud plaanid, kuidas arusaadavalt teha elu Eestis paremaks."

Pilt: Scanpix/ Illustreeriv pilt

Mainori õppejõud valimistest: uued tulijad võivad kõva tulemuse teha (2)

Toimetaja: Moonika Tuul

Parteidel on kaalul rohkem kui ühelgi varasemal valimisel ja ühtlasi on erakonnad poliitilises turunduses osavamad ja küünilisemad kui kunagi varem, leiab ettevõtluskõrgkooli Mainor turunduskommunikatsiooni õppejõud Aet Kull, kelle hinnangul tuleb peatselt algav riigikogu valimiste turunduskampaania enneolematult agressiivne. "Valik tuleks teha selle järgi, kellel on paremad realistlikud plaanid, kuidas arusaadavalt teha elu Eestis paremaks."

"Esimest korda sel sajandil on reaalne võimalus, et riigikokku pääseb vähem erakondi kui eelmistel valimistel. Ühtlasi pole kunagi varem olnud nii paljud poliitilised jõud poliitilises turunduses nii kõrgel tasemel. Kuna uuematel tulijatel on realistlik lootus kõva tulemus teha, siis tähendab see seda, et vanadel olijatel on enneolematu hirm," ütles Kull.

Kulli sõnul tuleb kampaaniast ennekõike turunduslahing, sest maailmavaatelised piirid on niivõrd hägustunud. "Näiteks Reformierakond ja sotsid on kultuurilistes küsimustes peaaegu identsed, majandusteemadel jälle lepitamatud. Keskerakond ja EKRE sihivad mõlemad vähem jõukat valijat, aga rahvusküsimustes on eri leerides. Ilmavaate asemel on aina rohkem erasektorile sarnane positsioneerumine turul," tõi ta välja.

Algavasse turunduslahingusse lähevad erakonnad õppejõu hinnangul väga erinevate strateegiatega. "Eriti on radikaalselt erinev lähenemine kahel suurel. Keskerakond tegeleb sisuturundusega ja jagab riigi raha eest maksimaalselt hüvesid oma valijale. Sisuliselt nagu mobiilioperaator, kes pakub koos liitumisega tasuta telefoni. Reformierakonnal seda võimalust ei ole, nii tegelevad nemad PR-iga, sunnivad järjekindlalt avalikule ruumile oma sõnumeid ja hinnanguid peale. Nad on nagu Coca-Cola, kes immutab emotsiooni, et nende toode on värske ja lahe."

"EKRE läheneb jällegi samamoodi, nagu joogalaagri korraldaja või eneseabiõpiku autor - müüb ideed, et suur süsteem on katki ja kui hakata mõnd asja teisiti tegema, muutub tüütu elu toredaks. Sotsid on nagu ökotoodete müüjad, kes püüavad intellektuaalset klienti ja toonitavad, et vähesele müügimahule vaatamata on nende toode moraalselt parim," näitlikustas Kull.

Kulli sõnul on valijana oluline säilitada järgmise seitsme kuu jooksul kriitiline meel. "Nigeeria petukirju me ei usu, nii võiks ka totramad valimislubadused kõrvust mööda lasta. Valik tuleks teha selle järgi, kellel on paremad realistlikud plaanid, kuidas arusaadavalt teha elu Eestis paremaks," ütles ta.

2 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...