GALERII! Avati võidusõiduautode konstruktori Ants Seileri mälestuspink

Auto - ja motospordi sõbrad ning meedia esindajad, kellele on tähtis meie auto- ja motospordi kuulsusrikas minevik ning Eesti autosportlaste tänased saavutused maailma autoralliradadel, on oodatud täna, 6. juunil kell 12 Pirita teele, skulptuuri  "Julgetele ja teotahtelistele inimestele" juurde, kus avatakse mälestuspink võidusõitjale ja Eesti võidusõiduauto ESTONIA-1 konstruktorile Ants Seilerile.

Pilt: Mats Õun
Sport Tallinn Ajalugu

GALERII! Avati võidusõiduautode konstruktori Ants Seileri mälestuspink

Toimetaja: Vesta Reest

Auto - ja motospordi sõbrad ning meedia esindajad, kellele on tähtis meie auto- ja motospordi kuulsusrikas minevik ning Eesti autosportlaste tänased saavutused maailma autoralliradadel, on oodatud täna, 6. juunil kell 12 Pirita teele, skulptuuri  "Julgetele ja teotahtelistele inimestele" juurde, kus avatakse mälestuspink võidusõitjale ja Eesti võidusõiduauto ESTONIA-1 konstruktorile Ants Seilerile.

47images

Olles 1950ndatel võidusõitja mootorrattal tekkis Ants Seileril soov ehitada vormel-3 klassi võidusõiduauto, millega saaks osaleda NSVL-i autovõidusõitudel. Ta konstrueeris kodus ja ehitas Tallinna Autoremonditehases esimese Eesti võidusõiduauto ESTONIA-1.

Juba esimesel võidusõidul Leningradis Nevski ringrajal püstitas VSÜ Kalev AMK sportlane Ants Seiler absoluutse kiireima ringi rekordi. Saavutatud edu innustas Seilerit konstrueerima parendatud konstruktsiooniga masinaid, Estonia-2 ja Estonia-3, milledega võeti osa  NSVL-i meistrivõistlustest. Võidusõiduauto ESTONIA-3 konstruktsioon oli niivõrd hea, et ALMAVÜ tellis Tallinna Autoremonditehaselt 36 autot. Sellest tellimusest sai alguse üle 1330 võidusõiduauto tootmine.

Võidusõiduautode seeriaviisilise toodangu juurutamise eest autasustati Ants Seilerit NSV Liidu Rahvamajanduse Saavutuste Näituse Suure hõbemedaliga. Seileri loomingulise mõtte tulemusena ja koostöös teiste konstruktoritega valmisid järgnevatel aastatel võidusõiduautod Estonia-4, Estonia-5, Estonia-8, Estonia-9, Estonia-10, Estonia 12, Estonia-13 ja Estonia-14, milledel Eesti sportlased võitsid arvukalt auhindu ja medaleid.

 Samaaegselt võidusõiduautode valmistamisega võistles Ants Seiler mitmetel autovõidusõitudel ja võitis mitmeid auhinnalisi kohti. Estonia-2-l võitis ta 1959 aastal Kalevi I Suursõidu ja 1960 Kalevi II Suursõidu. 1961 aastal sai ta NSVL tšempioniks ja talle omistati meistersportlase märk.  1965 aastal võitis ta Estonia-9-l N. Liidu mitmeetapilisel meistrivõistlustel kokkuvõttes hõbemedali ja sama kordas ta 1966 aastal. Ta oli NSVL koondise liige  võisteldes Itaalias, Ungaris, Saksa DV-s ja mujal.

Ants Seiler hukkus 2.06.1968 Baltimaade esivõistlusel Riias Bikernieki ringrajal.

Pingi avamisel osalesid abilinnapea Kalle Klandorf, Pirita linnaosavanem Tõnis Liinat, Ants Seileri lesk ja palju teisi spordisõpru.

Laadimine...Laadimine...