Jaak-Adam Looveer: Tallinna peatänaval järgib kogu transport jalakäijate reegleid

Peatänav on Tallinna Linnaplaneerimise Amet Linna peaarhitekti büroo arhitekti Jaak-Adam Looveeri sõnul kui kvaliteedimärk. "Peatänava projektiga ütleb linn, et linnasüda on linnale oluline koht. Kui siin ei teki mõtestatud linnaruumi, siis kõik ümbritsevad kvartalid ei hakka samuti toimima," märkis ta.

Pilt: Albert Truuväärt

Jaak-Adam Looveer: Tallinna peatänaval järgib kogu transport jalakäijate reegleid

Triin Oja

Peatänav on Tallinna Linnaplaneerimise Amet Linna peaarhitekti büroo arhitekti Jaak-Adam Looveeri sõnul kui kvaliteedimärk. "Peatänava projektiga ütleb linn, et linnasüda on linnale oluline koht. Kui siin ei teki mõtestatud linnaruumi, siis kõik ümbritsevad kvartalid ei hakka samuti toimima," märkis ta.

Narva maantee ja Pärnu maantee Liivalaia ja Pronksi tänava vahelisele lõigule planeeritav peatänav muudab Tallinna Linnaplaneerimise Amet Linna peaarhitekti büroo arhitekti Jaak-Adam Looveeri sõnul linnasüdame elavamaks ja linnaruumi inimsõbralikumaks."Praegu see piirkond katkestab linnaruumi. See piirkond on pärit Viru hotelli ärikate ajast ja on ajale jalgu jäänud," nentis Looveer.

Muidugi on peatänavale Looveeri sõnul ühendus mere ja sadamaga, kuid tänav ulatub ka vanalinna, põimides nii ühte väga mitme erineva ilmega linnaruumi."Eesmärgiks on peatänava ümberkujundamine Euroopa riigi pealinnale sobivamaks. Kõnniteed muudetakse laiemaks, luuakse jalgrattateid ja tehakse palju muud, et muuta see piirkond võimalikult köitvaks ja inimsõbralikuks," rääkis ta.

Looveer märkis, et kaudne tugi peatänavale on olemas juba 2000. aastaks linna üldplaneeringu autovaba piirkonna näol.

"Kui teraselt vaadata, siis tänane olukord on peatänaval närune - paljudes kohtades pole isegi kõnniteed olemas, ei ole ruumi ei jalakäijatele ega jalgratturitele. Lisaks on see ruum segane ka ühistranspordile ja autodele," nentis Looveer.

Peatänav on Looveeri sõnul kui kvaliteedimärk. "Peatänava projektiga linn ütleb, et linnasüda on linnale oluline koht. Kui siin ei teki mõtestatud linnaruumi, siis kõik ümbritsevad kvartalid ei hakka samuti toimima," märkis ta.

Kindlasti on peatänavale väga oluline ka ühistransport. "Me ei peaks vastandama erinevaid liiklusviise üksteisele vaid allutama nad jalakäijate reeglitele," sõnas Looveer lisades, et ühistransport koondub peatänava keskele, mis on ka jalakäijatele parem ja turvalisem lahendus.

Hetkel on peatänava projekt Looveeri sõnul eeltööde faasi läbinud ning loodetavasti jõutakse varsti projekteerimislepinguni. "Hetkel tegeleme analüüsiga, kuidas olemasolev bussivõrk peatänaval toimiks," lõpetas Looveer.

Laadimine...Laadimine...