Juba tarkusepäeval võib sõita trammiga lennujaama

1. septembril, seega vähem kui kolme nädala pärast saab uus trammitee valmis ja tramm hakkab reisijaid viima ka Tallinna lennujaama.

Pilt: Albert Truuväärt

Juba tarkusepäeval võib sõita trammiga lennujaama

Urmas Kaldmaa

1. septembril, seega vähem kui kolme nädala pärast saab uus trammitee valmis ja tramm hakkab reisijaid viima ka Tallinna lennujaama.

Uus trammitee on 4. trammiliini 1,4 km pikkune jätk, mis algab Ülemiste jaama peatusest, läheb siis paekihti raiutud tunneli kaudu raudtee ja Suur-Sõjamäe tänava alt läbi ja kulgeb mööda Keevise tänavat lennujaamani. Esialgu pole täpselt teada, kui kiiresti trammiga kesklinnast lennujaama jõuab, kuid Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm ütles, et võrreldes bussiga sõiduaeg lüheneb ja ka intervall hakkab olema väiksem. Vanal Ülemiste liinil jätkab sõitmist tramm nr 2.

Rööpad juba maas

Tamme andmetel on ehitajad lennujaama trammiliini ehitusega graafikust isegi mõnevõrra ees ja praegu pole küll mingit põhjust karta, et liini avamise tähtajast ei suudeta kinni pidada. Testsõitudega uuel liinil tahetakse alustada nädalajagu enne liikluse ametlikku avamist. Kuigi trammiliiklus lennujaama liinil avatakse juba septembris, jätkub seal tööd novembrini. Tamme sõnul lõpetatakse sel ajal haljastus- ja muud väiksemad tööd, mis trammiliiklust ei sega.

Eelmise nädala seisuga olid trammirööpad kogu lennujaama liini pikkuses maha pandud ja ka kontaktvõrk peaaegu täielikult üleval. Töö käib põhiliselt veel paekihti rajatud tunnelis ja lennujaamas. Eelmise nädala seisuga ei olnud tunnelis kõik laevalgustid veel paigaldatud ja kallur vedas lahti raiutud pinnast välja. Keevise tänaval olid ametis kaablipaigaldajad ja elektrikud.

Lennujaamas on trammipeatuse kohal asuv suur varikatus valmis ehitatud, kuid selle all ja ümber käib vilgas tegevus. Käsil on kaablite paigaldamine, veetakse täiteks killustikku ja liiva, plaaditakse ja asfalteeritakse. Tööd veel jagub, sellele viitavad maa seest välja turritavad jämedate kaablite kimbud, mis esialgu ei ole kuhugi ühendatud. "Seal tegeldakse praegu lennujaama juures asuva trammide tagasipöörderingi ehituse ja linnaväljaku kujundamisega," selgitas Tamm.

Kuivana jaamast peatusse

Pooleli on ka trammipeatusest lennujaama hoonesse viiva galerii ehitus. Umbes 50 m pikkuse galerii põrand ja põhikonstruktsioon on valmis, kuid külgedel, kus peaksid olema klaasseinad, haigutas eelmisel nädalal veel tühjus. Reisijale on tehtud trammiga lennujaama jõudmine igatahes võimalikult mugavaks. Tramm peatub suure ja kõrge varikatuse all, nii et vihm või lumi ei tee reisijaid märjaks. Edasi lennujaamahoonesse pääseb galerii kaudu, nii et õue ei peagi minema.

Sellisele mugavusele on juhtinud tähelepanu ka Tallinna tegevlinnapea Taavi Aas. "Tallinn saab olema üks unikaalsemaid lennujaamu maailmas, kus pääseb trammiga otse ukse ette," ütles Aas. "Ühtepidi on tegemist ainult ühe trammipeatusega, aga see on peatus, mida Tallinna saabuvad külalised kõige esimesena näevad, seepärast peab see olema erilisem. Tahame, et Eesti peamise värava ehk lennujaama kaudu tulijaile kinnistuks meie maast hea ohhoo!-mulje juba esimesest pilgust. Ja seda mitte ainult Eesti Euroopa Liidu eesistumise ajal, vaid ka pärast seda."

Laadimine...Laadimine...