KOOLID E-ÕPPEL: Südalinna Kooli direktor: eelnev digiõppekogemus on meile praegu suureks abiks

Tallinna Südalinna Kooli direktor Veiko Rohunurm ütles, et neile annab eelise varasem kogemus digiõppepäevade korraldamisel.

Pilt: Albert Truuväärt
Haridus

KOOLID E-ÕPPEL: Südalinna Kooli direktor: eelnev digiõppekogemus on meile praegu suureks abiks

Õnne Puhk

"Me oleme juba kolm aastat teinud igal poolaastal digiõppepäeva, kus terve kool on kodus ja kõik teevad oma ülesandeid ja asju iseseisvalt – nii et see on meil juba läbikäidud tee," ütles Tallinna Südalinna Kooli direktor Veiko Rohunurm.

Koolide sunnitud e-õppele minek on tekitanud palju küsimusi selles osas, kuidas töö võimalikult ladusalt toimima panna.

Tallinna Haridusameti juhataja Andres Pajula ütles, et koolid tulevad toime erinevalt. "See sõltub kooli valmisolekust," ütles ta, "kindlasti langeb väga suur koormus ka lastevanematele, nii et see ei ole mitte ainult koolide, vaid ka koostöö asi – kool, õpilane, lapsevanem – ja see tase on väga erinev."

Koolide poole on pöördunud just paljud algklassilaste vanemad, kes kulutavad väga palju aega oma lastega koos õppimisele. "Aga nende küsimustega tegelevad kõik koolid, meie asi on vaadata, et kõik IT-süsteemid vastu peavad," ütles ta. "Täna kõik süsteemid toimivad, kui tekib küsimusi, siis need ka lahendatakse," ütles ta.

Rohunurm: pikk periood on väljakutse, aga tunne on hea

Tallinna Südalinna Kooli direktor Veiko Rohunurm ütles, et neile annab eelise varasem kogemus digiõppepäevade korraldamisel.

"Tunne on hea," ütles ta, "selles mõttes, et meie stardipositsiooni eelis on see, et me oleme varem e-õppe päevi teinud."

Kuigi nii pikaks perioodiks, nagu praegu ees oodata võib, on digiõpe väljakutse, aitab eelnev kogemus palju.

Haridusministeerium soovitab kaks nädalat hindeid mitte panna

Haridus- ja Teadusministeeriumi asekantsler Kristi Vinter-Nemvalts ütles tänasel valitsuse pressibriifingul, et e-õppe puhul on üheks sõlmküsimuseks kujunenud hindamise korraldamine.

"Vähemalt kaks esimest nädalat soovitame tulemusi mitte hinnata, vaid leida parim töökorraldus," sõnas ta.

"Kaks esimest nädalat võiks olla see aeg, et mõelda, millised tagasiside võimalused paremini töötavad, millises mahus ja milliseid ülesandeid anda," selgitas ta.

"Õpilased ei ole kodudes samades tingimustes, seadmed on erinevad ning interneti mahud ja kiirused on erinevad," ütles ta.

Kasutatakse erinevaid e-kanaleid

Lastevanematel on kooliga suhtlemiseks e-kanalid, nii et vajadusel saavad vanemad õpetajatega ja õpetajad lapsevanematega otseselt kontakteeruda.

"Meil on olemas vanemate listid, kuhu õpetajad saavad infot saata," ütles Rohunurm.

Mobiilitsi suhtlemise praktikat Südalinna koolis kooli ja kodu vahel üldjuhul ei kasutata, aga mõned õpetajad on nõus ka telefonitsi aitama, kui vaja.

"Peamised e-kanalid on ikkagi e-kool ning lisaks Google Classroom, kus õpilastel on omad grupid," ütles Rohunurm.

"Meil on muid vigureid ka," lisas Rohunurm, "Hangouts on väga popiks saanud."

Südalinna koolis on koolitööst kõrvale jäänud vaid 2–3 õpilast

"Ei ole koolitööst kõrvale jäänud palju lapsi – 2–3 kooli peale," ütles Rohunurm. "Me võtame sel juhul vanematega ühendust ning ajame jälgi ka e-koolist, vaatame, kas lapsel on midagi toimetatud või mitte," selgitas ta.

Südalinna Koolis said kõik vajajad endale ka vajalikud digivahendid. "Kes vajasid digivahendeid, neile me need ka andsime, ent koju järgi me lapsele ju ei lähe," ütles Rohunurm.

"Raske on öelda, kus kõrvalejäämise põhjus on – võib-olla viidi laps üldse linnast minema kaugele maale, et ta ei puutuks viirusega kokku," ütles Rohunurm.

Otsuseid õppekorralduses tehakse ministeeriumis jooksvalt

Hädavajalik on koguda lastelt ja vanematelt süsteemset tagasisidet, rõhutas Vinter-Nemvalts.

"Koolijuhtidel on suur roll selles, et koostöös õpetajatega leida parimaid lahendusi ning läbi mõelda parim võimalik töökoormus ja tööjaotus," ütles ta.

Vinter-Nemvalts juhtis tähelepanu ka sellele, et kooli vaates oleks otstarbekas kõik digilahendused, mida õpetajad kasutavad kokku koondada, sest muidu võib pilt olla õppuri jaoks liiga killustatud.

See, kas õpetamine jätkub digiõppes või plaanitakse õppetöö peatada, kuna see ei toimi, selgub edaspidi.

"Liigume 2-nädalaste sammudega, mõtleme erinevatele stsenaariumitele ja võimalustele – täna ei ole mõeldud teha midagi koolivaheaegadega ja pikendada õppeprotsessi," ütles asekantsler.

Laadimine...Laadimine...