Linn pani Peterburi tee surugaasitanklale nurgakivi

Abilinnapea Andrei Novikovi sõnul aitavad uued bussid lisaks keskkonnasäästlikkusele ka kulusid kokku hoida, seda ligikaudu 5 miljoni euro ulatuses aastas.

Pilt: Mats Õun

Linn pani Peterburi tee surugaasitanklale nurgakivi

Toimetaja: Toomas Raag

Alanud on Peterburi tee biometaanipõhise surugaasitankla ehitus Tallinna uute busside tankimiseks, neljapäeval sai ehitus nurgakivi.

Riigihanke võitnud Bioforce Infra OÜ ehitab esimeses etapis välja Peterburi tee bussiterminali juurde surugaasitankla, mis valmib plaani kohaselt jaanuaris, selgub pressiteatest.

Peterburi tee tankla hõlmab enda alla 25 000 ruutmeetrit, kuhu tuleb 120 aeglase tankimise kohta ning kaks kiirtankurit.

Märtsis alustab Bioforce teise etapi ehitusega – Kadaka tee surugaasitankla 35 000 ruutmeetrisele alale tuleb 200 aeglase tankimise kohta ning kaks kiirtankurit. Koos tanklate rajamisega renoveeritakse nii Peterburi teel kui ka Kadaka teel Tallinna Linnatranspordi (TLT) bussiterminale, kokku 170 000 ruutmeetrisel pinnal. 

Mõlema tankla rajamiseks investeerib Bioforce Infra OÜ 7,5 miljonit eurot. Koos kütusega on gaasitanklate hankelepingu mahuks 10 aasta jooksul ligikaudu 80 miljonit eurot ehk tegemist on ühistranspordisektori suurima gaasilepinguga Eestis.

"Kahes uues surugaasitanklas saavad tulevikus tankida ööpäevas kuni 400 gaasibussi ja vajadusel saab tanklate võimsust veelgi suurendada. Terminalidesse tuleb tavapärane maagaasi ühendus ning surugaasi komprimeeritakse kohapeal. Tankla tehnoloogia saab olema täisautomaatne ja ei vaja operaatorit kohapeal," ütles Bioforce Infra OÜ juhatuse esimees Henry Uljas pressiteates.

Uuendus hõlmab endas nii uute busside soetamist kui ka tanklate ehitamist ja bussiterminali renoveerimist. "Kõik tänased diiselbussid on plaanis välja vahetada keskkonnasõbraliku alternatiiviga ning lähiaastatel sõidab Tallinna tänavatel 350 biokütust kasutavat uut bussi, millest 100 on liinidel juba selle aasta lõpuks," ütles TLT juhatuse liige Deniss Boroditš.

Abilinnapea Andrei Novikovi sõnul aitavad uued bussid lisaks keskkonnasäästlikkusele ka kulusid kokku hoida, seda ligikaudu 5 miljoni euro ulatuses aastas.

TLT tellimusel on Peterburi tee 73 objektil ehituse peatöövõtja Verston Ehitus, kes ehitab välja bussiterminalide ja tanklate platsid.

Varjualused, vundamendid, vajaliku infrastruktuuri ning tehnoloogia osa ehitab Bioforce Infra OÜ tellimusel Bioforce OÜ, kellele teostab üldehituslikud tööd Nordecon Betoon OÜ.

Projekti rahastab AS LHV Pank.

Laadimine...Laadimine...