Mustakivi tee pikendus viiks Pirita teelt ummikud

 "Iga teelõik, mis vähendab sunnitud ringi- või ümbersõitmist, on loomulikult teretulnud," tõi Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa esile kavandatava Pirita-Lasnamäe läbimurde olulisuse. Kes tahavad  sõita Pirita poolt Lasnamäele või Peterburi teele, või ka vastupidi, ei peaks sel juhul enam paljude väiksemate tänavate kaudu tüütuid haake tegema.

Pilt: Ilja Matusihis

Mustakivi tee pikendus viiks Pirita teelt ummikud (7)

Virkko Lepassalu

 "Iga teelõik, mis vähendab sunnitud ringi- või ümbersõitmist, on loomulikult teretulnud," tõi Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa esile kavandatava Pirita-Lasnamäe läbimurde olulisuse. Kes tahavad  sõita Pirita poolt Lasnamäele või Peterburi teele, või ka vastupidi, ei peaks sel juhul enam paljude väiksemate tänavate kaudu tüütuid haake tegema.

"Kindlasti aitab läbimurre kaasa Pirita tee tipptunni ummikute vähenemisele," lausus Rüütelmaa tee-ehituse kohta, mis Reidi tee järel kujuneb lähiaastail ilmselt Tallinnas üheks olulisemaks. Kuigi ka praegu saab autojuht Pirita teelt Lasnamäele "manööverdada", ei ole sellised võimalused Rüütelmaa hinnangul liikluse jaoks atraktiivsed.


Tee kõrvale rattarada


See omakorda soodustab Pirita tee ummistumist tipptundidel. Rüütelmaa sõnul on mõne tee-ehituse või rekonstrueerimise efekti selgelt näha kas või ühe sõiduraja lisamisel, nagu seda tehti Tammsaare teel. Kuigi autojuhid pole harjunud veel lisarada kasutama, on tänava läbilaskevõime siiski 25% suurem.


Lasnamäe klinti lõhati Mustakivi tee pikenduse süvend juba 1980. aastatel. Läbimurde rajamine Mustakivi tee – Narva mnt ristmikult kuni Pirita-Koseni, sisekaitseakadeemia lähedale, oli tõsisemalt kavas kümmekond aastat tagasi.


Siis pidurdus see ettevõtmine eri põhjustel, näiteks peeti kohalike elanikega pikki arutelusid mõistlikuma teekoridori asjus. Juba siis andsid sisekaitseakadeemia ja siseministeerium nõusoleku kasutada tee-ehituseks akadeemia maa-ala, mis aitaks kohalikel suurt autoteed paremini taluda.


Kümme aastat tagasi töötati välja kolm trassivarianti. "Kolmas variant oli kohalikele elanikele kõige paremini talutav," ütles üks ümbruskonna elanike eestseisjaid, Pirita-Kose elanik Ants Promann. Tema sõnul tuleb leida teekoridor, mis kohalike elanike elukvaliteeti kõige vähem riivaks.


Mustakivi tee pikendus ehk läbimurre on ühe tähtsama tee-ehitusobjektina kirjas ka juunis linnavolikogus heaks kiidetud eelarvestrateegias aastateks 2019-2022. See sisaldab nimekirja teedest ja tänavatest, mida linn plaanib sel ajavahemikul korda teha.


Trassivariandid ammu olemas


Tähtsamad tee-ehitusobjektid sel perioodil ongi Reidi tee, Gonsiori tänav, Vanasadama ja kesklinna vahelise ala arendamine, mille juurde kuulub ka linna peatänav, ning Mustakivi tee pikendus ehk läbimurre. "Igaüks, kes on tipptunni ajal sõitnud Narva mnt Kose teele, saab selle vajadusest väga hästi aru," ütles abilinnapea Andrei Novikov.


"Läbimurre on seda olulisem, et Lasnamäel käib igal pool tempokas ehitus. Mustakivi tee tulevase pikenduse lähedusse Narva mnt äärde kavandatakse uut Tallinna haiglat ja umbes tuhande korteriga Lahekalda elurajooni. Lähiajal peaks linnaplaneerimise ameti ja kommunaalameti koostöös koostatud Mustakivi tee pikenduse projekteerimistingimuste eelnõu minema mõlemasse linnaossa avalikustamisele. Usun, et teekoridori jaoks leitakse parim lahendus," ütles Novikov.

 

 

 

ANDREI NOVIKOV: Lasnamäe muutub tundmatuseni


"Lasnamäe elukeskkond muutub mõnes piirkonnas tundmatuseni," ütles abilinnapea Andrei Novikov (pildil), kui käis tutvumas Lasnamäe arendustega, millest mõnigi puudutab kõiki tallinlasi.


Kui kavandatav Mustakivi tee pikendus muudab liiklemise mugavamaks suurele osale tallinlastest, siis kavandatavat Tallinna haiglat võib nimetada suisa üle-eestilise tähtsusega objektiks. "Seega tuleb tõdeda, et kui linlastele on jäänud mulje, et Lasnamäega seoses toimub kõik vaid Ülemiste keskuse piirkonnas, siis see pole kindlasti õige," ütles Novikov. "Lasnamäe elukeskkond muutub mõnes piirkonnas tundmatuseni,  ja mitte ainult Ülemistel."


Nii kavatses Merko juba kümmekond aastat tagasi Narva mnt äärde, tulevase Tallinna haigla naabrusesse püstitada kokku tuhatkonna korteriga elurajooni, kuid majanduskriis segas vahele. Nüüd kavatseb arendaja taas tööga Lahekalda rajoonis pihta hakata – lisaks korteritele tulevad sinna lasteaed, kaubanduskeskus jm.

7 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...