Taavi Aas: südalinna liiklus võiks liikuda maa alla

"Tavaliiklus võiks liikuda Kaubamajas ja Rävalas maa alla, sinna on tulemas ka suured maa-alused parklad. Viru bussiterminal võiks tulla maa peale Laikmaa tänavale - see annaks võimaluse Tammsaare parki siduda nende kvartalitega, kus uusarendused algavad," kirjeldas tegevlinnapea Taavi Aas.

Pilt: Svetlana Aleksejeva

Taavi Aas: südalinna liiklus võiks liikuda maa alla (2)

Triin Oja

"Tavaliiklus võiks liikuda Kaubamajas ja Rävalas maa alla, sinna on tulemas ka suured maa-alused parklad. Viru bussiterminal võiks tulla maa peale Laikmaa tänavale - see annaks võimaluse Tammsaare parki siduda nende kvartalitega, kus uusarendused algavad," kirjeldas tegevlinnapea Taavi Aas.

Jalakäijatele pühendatud linna piirkondades teavad kõik küll peagi ehitusjärku jõudvat linnatänavat ja mere poole kerkivaid uuendusi, kuid linnal on mitu ideed ka kaubamaja poole jääva piirkonna kohta, rääkis Tallinna tegevlinnapea Taavi Aas Tallinna linnafoorumil "Millist linnasüdant soovime?".

"Tavaliiklus võiks liikuda kaubamajas ja Rävalas maa alla, sinna on tulemas ka suured maa-alused parklad. Viru bussiterminal võiks tulla maa peale Laikmaa tänavale - see annaks võimaluse Tammsaare parki siduda nende kvartalitega, kus uusarendused algavad," kirjeldas Aas. "Laikmaa ja Hobujaama tänavaga tekiks aga uus ühistranspordi keskus. Ühistranspordi kohapealt on veidi rohkem muutusi, kui esmapilgul paistab, aga ma usun, et see on seda väärt."

Aas lisas, et Euroopa Rohelise Pealinna tiitli saanud linnu ühendab see, et nad on tegelenud linnasüdame tavaliiklusele sulgemisega

"On leebemaid lahendusi ja on päris äkilisi lahendusi nagu Ljubljanas, kus linnasüda on varahommikust õhtuni kõigile sõidukitele suletud," märkis Aas. "Kui vaadata jalakäijatele antud linnasüdame osa suurust, siis enamasti on see sama suur kui meie vanalinn. Selles mõttes oleme teistega võrdsed, kuid me pole tulemusega rahul ja tahaksime seda ala suurendada."

Tallinna linna peaarhitekti Endrik Männi sõnul on Tallinna peamised eesmärgid linna avamine merele, linnasüdame tihendamine ja ka linna lokaalsete keskuste tihendamine. "Kesklinnast peaks saama koht, kus inimesed elaksid, töötaksid ja veedaksid oma vaba aega," sõnas Mänd. "Avaliku ruumi kvaliteet peab koguaeg paranema, et inimesed oleksid tänavatel."

Lisaks kavatseb linn Männi sõnul jätkata eelisprojektina ühistranspordi ja tänavavõrgu arendamist. "Järgmisel aastal oleme valmis ka koppa maasse lööma peatänaval, mis on kesklinna kujundlikuks südameks."

Aasa sõnul on Tallinna Euroopa Rohelise Pealinna  viie finalisti sekka pääsemine suur auasi. "Oslo püüdis tiitlit kolmandat korda, Tallinn on osalenud kaks korda ja teeb seda kindlasti veel. Iga kord oleme läinud tugevamaks, rohelisemaks ja juurde õppinud," ütles Aas.

2 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...