Tallinnas testitakse elektribussi

8.-24. maini testib Tallinna Linnatranspordi AS liinil 24 ja 24A koostöös AS Silberautoga Mercedes-Benz elektribussi eCitaro.

Pilt: TLT

Tallinnas testitakse elektribussi

Toimetaja: Meelis Piller

8.-24. maini testib Tallinna Linnatranspordi AS liinil 24 ja 24A koostöös AS Silberautoga Mercedes-Benz elektribussi eCitaro.

Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul on elektribussi testsõidud oluliseks tähiseks ettevõtte keskkonnasõbralikke sõiduvahendeid eelistava strateegia elluviimisel. "Me oleme endale võtnud eesmärgiks asendada lähiaastail diiselmootoriga bussid biometaani kasutavate ning elektribussidega. Seni on elektribusside kasutuselevõttu pärssinud akude massi ebaühtlasest jaotumisest tingitud halb juhitavus ning kahe laadimise vahelise sõiduvälba ebapiisav pikkus. eCitaro on nii tootja kui edasimüüja väitel neist puudustest prii. Testperioodil soovimegi välja selgitada, kas tehase poolt lubatu ka praktikas kinnitust leiab. Positiivse tulemuse puhul saame hakata mõtlema elektribusside soetamisele," selgitas Boroditš.

Mercedes-Benz eCitaro elektribuss on 12 meetri pikkune mugava ja moodsa sõitjateruumiga linnasõiduk, mis on läbinud spetsiaalsed katsetused nii suve-, kui ka talvetingimustes. Bussis on 35 iste- ja 49 seisukohta, lisaks koht ratastooli jaoks.

Erilist tähelepanu on pööratud bussi kütte ja õhutussüsteemile. Bussil on 2x125 kW jõuülekanne, mille töö tagab 10 elemendist koosnev 243 kWh võimsusega aku. Buss sõidab ühe laadimisega vastavalt välistemperatuurile 150 kuni 250 kilomeetrit, mis  võimaldab akul pidada vastu terve vahetuse.

Eriti oluline on hästi läbi mõeldud akude paigutus, mis kõrvaldab elektribusside ühe suurima puuduse, akude kaalust tulenevad probleemid. Katusele paigaldatud akumoodulid on tasakaalustatud moodulitega bussi tagaosas. Optimaalse kaalujaotuse tagamiseks on võetud kasutusele 8 tonnise lubatud teljekoormusega esisild.

Kõrgendatud ohutuse tagavad rataste blokeerimisvastane süsteem ABS, elektrooniline stabiilsuskontroll ESP ja automaatne aktiivpidurdus. Enesestmõista on buss madala sisenemisega, mis tagab selle kasutamise nii lapsevankriga kui ka ratastoolis reisijatele.

TLT ASi arengustrateegia näeb ühistranspordi tulevikku kaasaegseid tehnoloogiaid kasutavate ökoloogiliselt puhaste ning kõrgendatud ohutust tagavate sõidukite kasutusele võtmises.

Üksikasjalikum teave bussi tehniliste tingimuste kohta leiab SIIT.

Laadimine...Laadimine...