Uus Vanasadam meelitab linlased enda juurde vaba aega veetma

"Sadamaalast võiks kujuneda Tallinna uus ja innovaatiline linnakeskus," ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm Linnafoorumi avasõnades. Londoni arhitektuuribüroo Zaha Hadid Architects üks direktoritest Gianluca Racana märkis aga, et mere ääres võiks olla nii köisraudtee, akvaarium, kui ujumisvõimalus.

Pilt: Tallinna Sadam

Uus Vanasadam meelitab linlased enda juurde vaba aega veetma

"Sadamaalast võiks kujuneda Tallinna uus ja innovaatiline linnakeskus," ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm Linnafoorumi avasõnades. Londoni arhitektuuribüroo Zaha Hadid Architects üks direktoritest Gianluca Racana märkis aga, et mere ääres võiks olla nii köisraudtee, akvaarium, kui ujumisvõimalus.

Linnafoorumi esimesel päeval tehtud ettekannetes kõlas ühine soov muuta Tallinna Sadama tegevust Vanasadama piirkonnas kompaktsemaks ning anda võimalikult palju maad ühise linnaruumi kasutusse.

"Sadamaalast võiks kujuneda Tallinna uus ja innovaatiline linnakeskus," ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm Linnafoorumi avasõnades.

Tallinna Sadama arhitektuurikonkursi võitnud Londoni arhitektuuribüroo Zaha Hadid Architects üks direktoritest Gianluca Racana sõnas oma ettekandes, et Tallinna vanalinna, sadama ja mereääre taasühendamine oli neile väga inspireeriv ülesanne.

"Me uurisime põhjalikult Tallinna sadama ajalugu ja mõtlesime ka Tallinna tulevikule, mis meie jaoks seostub innovatsiooni ja idufirmadega. Me peame looma midagi, mis ühendab ajaloo ja tuleviku," selgitas Racana.

Racana kirjelduse kohaselt ei paku nad välja lihtsalt laiade mereäärsete promenaadide ehitust, vaid visiooni, milliseid tegevusi ja objekte sadamaalale luua, et tuua inimesed sinna oma vaba aega veetma.

Näiteks pakuvad nad atraktsioonina välja köisraudtee, akvaariumi, ujumisvõimaluse loomise, kruiisiala avamise ja selle tippu maamärgina toimiva objekti ehitamise, aga ka paljude kohvikute, galeriide ja kaubanduspindade rajamise. Kogu piirkonnas soovitavad nad keskenduda jalakäijate ja jalgratturite liiklusele ning osalt autode liikluse maa alla viia.

Siiski rõhutas Racana, et täpsem töö nüüd alles algab ja nad on väga avatud järgnevale arutelule, mis saabki avapaugu kahepäevasel Linnafoorumil.

Lisaks esitleti foorumil veel näiteks Hamburgi linna arendust HafenCity, mis on positiivne näide linnasüdames asuva sadamaala läbimõeldud arendusest. Arhitekt Toomas Paaver kirjeldas hiljuti koostatud Tallinna mereääre visiooni ettepanekuid ning rõhutas, et sadamaala vajab linnalikku struktuuri sobitumiseks eeskätt korralikku tänavavõrgustikku.

Täna ja homme toimuvates töötubades arutavad arhitektid, linnaplaneerijad ja erinevad eksperdid Vanasadama piirkonna plaane detailselt ning otsivad lähtudes praegustest visioonidest parimaid võimalikke lahendusi.

Kolmapäeval, 11. oktoobril kell 13-15 esitletakse Linnafoorumi töögruppide tulemusi avalikult Laine klubis (Sadama 25a) kõigile huvilistele ja ajakirjanikele. Arutelu juhatab sisse nimekas Taani arhitekt ja linnaplaneerija Jan Gehl.

 

Laadimine...Laadimine...