Konkurentsiamet algatas Omniva üle järelevalvemenetluse

Konkurentsiamet algatas Omniva üle järelevalvemenetluse, mille eesmärk on kontrollida postiseaduse nõuete täitmist, mis puudutavad ennekõike perioodika ja lihtkirjade kättetoimetamist.

Pilt: Scanpix
Tarbija Eesti

Konkurentsiamet algatas Omniva üle järelevalvemenetluse

Toimetaja: Vesta Reest

Konkurentsiamet algatas Omniva üle järelevalvemenetluse, mille eesmärk on kontrollida postiseaduse nõuete täitmist, mis puudutavad ennekõike perioodika ja lihtkirjade kättetoimetamist.

"Konkurentsiamet saatis 5. juunil tõepoolest Omnivale teate järelevalvemenetluse algatamisest. Menetluse eesmärgiks on kontrollida nende postiseaduse nõuete täitmist, mis puudutavad perioodika kättetoimetamise tagamist kuuel päeval nädalas ja nn lihtkirja kättetoimetamist üleandmise päevale järgneval tööpäeval," ütles konkurentsiameti välis- ja avalike suhete osakonna juhataja Maarja Uulits ERR-ile.

Kui amet tuvastab, et postiseadust on rikutud, ootab Omniva kaubamärki kasutavat riigifirmat Eesti Posti ettekirjutus või rahatrahv.

Eesti Post (Omniva) on viimastel nädalatel pälvinud ohtralt kriitikat. Näiteks Raplamaa omavalitsuste liit pahandas, et kui postiseaduse kohaselt peab universaalse postiteenuse osutaja tagama perioodikaväljaannete kättetoimetamise kuuel päeval nädalas üks kord päevas, siis liidu hinnangul ei ole Eesti Post suutnud 2019. aasta talve- ja kevadperioodil talle seatud kohustusi täita.

Kriitilised olid Eesti Postiga ka Eesti meediaettevõtete liitu kuuluvate väljaannete peatoimetajad, kes pöördusid valitsuse poole palvega tagada postiseaduses sätestatud universaalse postiteenuse täitmine, eelkõige perioodika kojukanne seaduses ettenähtud päevadel ja vastavalt kvaliteedistandardile.

Paralleelselt korraldab konkurentsiamet konkursi leidmaks järgmiseks viieks aastaks universaalse postiteenuse osutaja kogu Eesti territooriumil. Praegu teeb seda AS Eesti Post (Omniva).

Laadimine...Laadimine...