Konkurentsiamet: elektrimüüja vahetamine on sujuv

Konkurentsiameti tellitud uuringu kohaselt on elektrimüüja vahetusprotsess Eesti tarbijate jaoks sujuv.

Pilt: Scanpix

Konkurentsiamet: elektrimüüja vahetamine on sujuv

Toimetaja: Moonika Tuul

Konkurentsiameti tellitud uuringu kohaselt on elektrimüüja vahetusprotsess Eesti tarbijate jaoks sujuv.

82 protsenti neist, kes on elektrimüüjat või paketti vahetanud, iseloomustab vahetusprotsessi positiivselt, selgus konkurentsiameti poolt tellitud uuringufirma Uuringupartner seireuuringust, teatas konkurentsiamet BNS-ile.

Kõikidest elanikest, kes on pärast turu avanemist ise elektrimüüjat valinud või vahetanud, nimetas 64 protsenti vastajatest vähemalt ühe põhjusena hinda. Peamiseks mittevahetamise põhjuseks tuuakse, et senine teenus on mugav ja hea.

52 protsenti Eesti elanikest leiavad, et elektriturul olevate elektrimüüjate ja nende poolt pakutavate elektrihinnapakettide kohta kättesaadav info on piisav. 20 protsenti peab infot mittepiisavaks ning 28 protsenti ei oska seda hinnata.

"Eriti hea meel on tõdeda, et enamuse tarbijate jaoks, kes on elektripaketti vahetanud, on see olnud positiivne kogemus. Kuna elektrienergia on samasugune vabaturu kaup nagu muud igapäevaselt vajaminevad tooted, on ka siin tarbijate aktiivsus erinevate pakkumiste võrdlemisel väga teretulnud," ütles ameti peadirektor Märt Ots.

Eesti elektriturg avanes täielikult konkurentsile 2013. aasta alguses. Elektritarbijad saavad valida endale vabalt elektrimüüja ja hinnapaketi.

Uuringu viis sel suvel internetiküsitlusena Eesti elanikkonna seas läbi uuringufirma Uuringupartner. Küsitlusele vastasid need inimesed, kes tegelevad oma majapidamises elektriteemaga. Uuringu eesmärgiks oli teada saada, milline on Eesti elanikkonna teadlikkus elektrituru avatusest ning kuidas turu avanemine on mõjutanud inimeste käitumist, hoiakuid ja valikuid elektrimüüjate osas.

Laadimine...Laadimine...