"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Õismäe trollide asemel hakkavad sõitma hübriidbussid (1)
30. detsember 2015
Scanpix

Tallinna trolliliine number 6 ja 7 alates 1. jaanuarist asendavatel bussiliinidel number 42 ja 43 hakkavad sõitma vaid normaalmõõdus ehk 12 meetri pikkused hübriidbussid.

Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Enno Tamm kinnitas BNS-ile, et väiksemad hübriidbussid hakkavad sõitma trollidega võrreldes tihedama graafikuga. “Intervall läheb kolmandiku võrra tihedamaks. Kui praegu on intervall 6. liinil 9-12 minutit, siis nüüd hakkab olema 6-7 minutit,” sõnas Tamm.

Küsimusele, millistel analüüsidel trolliliinide number 6 ja 7 sulgemise otsus tehti, Tamm ei vastanud. “Mul on vaja tööd teha, et üleüldse linnas asjad käiksid, mitte igal päeval vastata kõikidele küsimustele,” ütles Tamm.

Küsimusele, kui palju raha TLT kahe trolliliini sulgemise pealt aastas kokku hoiab, vastas Tamm siiski, et rahalist kokkuhoidu trolliliinide sulgemisega ei kaasne.

“Troll on iganenud. Käige nendel maailma messidel, enam kaks aastat mitte ühelgi esinduslikul messil ei eksponeerita enam trolli kui sellist, kaasa arvatud Solaris ise ei käi kohal ja ei eksponeeri enam, see on ajaloo prügikast. Ma ei jaksa enam ühte sedasama asja kümme korda rääkida,” ütles Tamm. “See, et keegi Luts [transpordianalüütik Hannes Luts] kirjutab Päevalehes mingi jama kokku, ma ei suuda enam ümber lükata asja, mida ma olen umbes 30 korda vabariigi ajakirjanduses rääkinud,” lisas Tamm.

Küsimusele, kui palju maksab üks MAN Lion’s City normaalmõõdus diiselbuss, vastas Tamm, et selle hind on 203 000 eurot. Normaalmõõdus Volvo 7900 hübriidbussi maksumuseks kujunes samal ajal 285 000 eurot. Ühe normaalmõõdus trollibussi hind oleks samal ajal umbes 300 000-330 000 eurot.

Rahvusvaheline Ühistranspordi Assotsiatsiooni (UITP) andmetel areneb trolli- ja elektribussi tehnoloogia kiiresti 310 maailma linnas ja igal aastal lisandub uusi trollibussi operaatoreid. Aastal 2014 valis trollibussi oma ühistranspordi selgrooks Türgi linn Malatya ja aastal 2003 Rootsi linn Landskrona, kus katsesõite tegi Tallinnast laenatud trollibuss Solaris Trollino 12. Laialdaselt on trollibussid levinud lisaks endisele idablokile ka Itaalias ja Šveitsis ning trollibusside tootjate hulka kuuluvad lisaks Eestis tuntud Poola tootjale Solaris ka van Hool Belgiast, Carosserie Hess Šveitsist ja Škoda Tšehhist.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

E
5. jaan. 2016 22:28
EKommentaar