Omniva hakkab testima kirjakandjate elektrimopeede

Omniva kaubamärki kasutav riiklik logistikafirma AS Eesti Post alustab kirjakandjate elektrimopeedide testimist leidmaks keskkonna-, kliendi- ja töötajasõbralikke ning efektiivseid lahendusi saadetiste kättetoimetamisel.

Pilt: Scanpix

Omniva hakkab testima kirjakandjate elektrimopeede

Omniva kaubamärki kasutav riiklik logistikafirma AS Eesti Post alustab kirjakandjate elektrimopeedide testimist leidmaks keskkonna-, kliendi- ja töötajasõbralikke ning efektiivseid lahendusi saadetiste kättetoimetamisel.

Oktoobri lõpust veebruarini testitakse Põhja-Tallinnas kolmerattalist elektrimopeedi Ligier Pulse 3, teatas Eesti Post. Pulse 3 on valmistatud täielikult Euroopa liidus ning arendatud koostöös posti- ja kullerfirmadega, lähtudes kirjakandjate ja kullerite vajadustest, vahendas BNS.

Elektrimopeed on juba laialdasemat kasutust leidnud ka posti- ja kullerfirmades Prantsusmaal ja Belgias. Ligier sõidukeid toob maale OÜ Autosõit. "Eesti oludes on kahtlemata küsimus tema sobivus ja töökindlus talvistes oludes, mistõttu testimegi elektrimopeedi just sügis- ja talveperioodil," ütles Eesti Posti jaotusvõrgu juht Jaak Saar.

Pulse 3 on ehitatud nii, et teda oleks lihtne juhtida. Elektrisõiduk on stabiilne, vaikne ja gabariitidelt väike. Kui tavaliselt on kolmerattalised sõidukid jäigad, mis tekitab probleeme pööramisel, siis Pulse 3 pendelsüsteem tagab, et juht saab kasutada samu juhtimisvõtteid, kui sõites kaherattalise mopeedi või motorolleriga. Samas mopeedi tagaosa ei kaldu ning veorattad on pidevas haardumises teepinnaga.

Saare sõnul on elektrimopeedi üheks eeliseks tema vaikne liikumine, mis on oluline just elamispiirkondades tegutsemisel. "Elektrimopeed ühendab endas mootorsõiduki kiiruse ning jalgsikande vaikuse ja keskkonnasäästlikuse, mistõttu on selline töövahend kirjakandjale parimaks abivahendiks," lisas Saar.  

Mopeedi tagaosale võib lisada kuni 55 kilogrammi ning esiratta kohale kuni 20 kilogrammi koormat. Põlvede juures asub kott jaotatavate materjalide jaoks ja lisaks on veel üks panipaik ka istme all.

Elektrimopeedi laadimine toimub tavalisest elektrivõrgust ega vaja mingeid lisaseadmeid. Elektrimopeedi maksimaalne kiirus on 45 kilomeetrit tunnis. Sõiduulatus linnas, kus ühe kilomeetri peal tehakse 10 peatust, on 30 kilomeetrit ja maanteel 50 kilomeetrit. Kirjakandja kandering linna- ja asulapiirkonnas jääb tavaliselt 15-20 kilomeetri piiresse.

Eesti Post kasutab saadetiste kättetoimetamiseks erinevaid lahendusi. Eelmisel aastal võeti kasutusele spetsiaalselt postiveoks kohandatud ATV-d ning tänavu testiti koostöös Starshipi ja Mercedes-Benz Vansiga pakkide kättetoimetamist pakirobotitega.

Laadimine...Laadimine...