Tanklakett: kriisi ajal ei mõjuta kütusehinda kasuahnus

Viirusekriisi ajal ei määra mootorikütuse hinda tanklakettide kasuahnus, vaid olud, milles on võimalik tagada elutähtsa teenuse kättesaadavus, kinnitas Circle K peadirektor Kai Realo, kelle sõnul on keti tanklates ja terminalides piisav kütusevaru ning kliendid ja valitsus ei pea selle pärast muretsema.

Pilt: Ilja Matusihis/Pilt on illustratiivne

Tanklakett: kriisi ajal ei mõjuta kütusehinda kasuahnus

Toimetaja: Dmitri Povilaitis

Viirusekriisi ajal ei määra mootorikütuse hinda tanklakettide kasuahnus, vaid olud, milles on võimalik tagada elutähtsa teenuse kättesaadavus, kinnitas Circle K peadirektor Kai Realo, kelle sõnul on keti tanklates ja terminalides piisav kütusevaru ning kliendid ja valitsus ei pea selle pärast muretsema.

"Meie jaamad on avatud neile, kes osutavad teisi elutähtsaid teenuseid. See on erakordselt kallis, kui võrdleme eeldatavat käivet ja tänast tegelikkust, kus käive kukkus nädalaga kolmandiku võrra," ütles Realo pressiteate vahendusel. "Kütusefirmade ja tanklakettide süüdistamine liiakasuvõtus on sama kohatu kui Eesti Vabariigi valitsuse süüdistamine arulagedas raha külvamises majanduse päästmiseks."

"Eriolukorra juhtimine ei ole ettevõtete, vaid valitsuse ülesanne, kellel on selleks erivolitused," selgitas Realo. "Circle K ei saa sarnaselt restoranidega ühe nädalaga sulgeda kulude kokku hoidmiseks kõiki bensiinijaamu, millel ei ole kliente. Nafta hind on langenud, kuid Circle K ei müü naftat, vaid mootorikütust. Kui enamik liikuvaid kontoriinimesi on aheldatud kodukontorisse, ei müü me ka kohvi, hot dog’i ega nätsu, mis kõik moodustavad kokku väga olulise osa meie käibest. Bensiinist rääkimata."

"Elutähtsa teenuse osutajana peab Circle K oma tanklad lahti hoidma ka kriisist põhjustatud halva konjunktuuri korral," märkis Realo. "Täna on Eestis, Euroopas ja kogu maailmas väga paljud ettevõtted kannatanud kahju mitte klientidele ebakohase hinna, vaid pärsitud nõudlusest tuleneva käibelanguse tõttu, millega kohanemine on väga kulukas ja raske. Lisaks käibe kukkumisega toime tulemisele peab kütusemüüja tagama oma töötajate ohutuse, mis nõuab olulist pingutust ja lisakulusid."

"Kuid meie kulud ei ole kõige olulisemad. Kõige olulisem on töötajate tervis ning elutähtsa teenuse kättesaadavus – olemasolu," ütles Realo. "Kui normaalsel turul on nõudluse vähenemisel võimalik kulusid vähendada mõistlikus tempos, siis praegu see võimalik ei ole. Puudub ka selgus ja kindlus, kui kaua kriis kestab, kuidas ja millal me sellest välja tuleme. Praegustes oludes omab kõige suuremat väärtust kauba kättesaadavus, milleks peavad ennekõike just elutähtsat teenust osutavad ettevõtted püsima stabiilsed."

Mootorikütuste hinnad Circle K jaamades on vaatamata nõudluse olulisele vähenemisele langenud viimase kuu jooksul 14 senti liitri kohta, mis on palju rohkem kui teistes Euroopa Liidu riikides samal ajal, märkis tanklakett ja tuletas ühtlasi meelde, et vastavalt hädaolukorra seadusele on nad kohustatud tagama elutähtsa teenuse ehk mootorikütuste katkematu kättesaadavuse. Eesti on üks vähestest riikidest, kus puudub mootorikütuste rafineerimistehas, mistõttu kõik tooted tuleb importida lähisriikidest, kuid tänu ennetavatele meetmetele on Circle K Eesti taganud piisava kütusevaru nii tanklates kui terminalis ning klientide teenindamist jätkatakse.

Lisaks eeltoodule on kett vastavalt MKM määrusele tihendanud kütusetarneid autonoomse generaatortoitega tanklatesse.

Võimaliku, kuid ebatõenäolise side- või elektrikatkestuse korral toimivad järgmised Circle K teenindusjaamad, kus tanklal on mahutites igal ajahetkel vähemalt 15 000 liitrit mootoribensiine ja 15 000 liitrit diislikütuseid:

Tallinnas T1 kaubanduskeskuse vastas asuv Katusepapi teenindusjaam, Tallinna ringteel asuv Jüri tankla, Aravete tankla, Ambla vallas 5. ja 13. maantee ristmikul asuv tankla, Tartu külje all olev Kvissentali teenindusjaam ja Häädemeeste teenindusjaam.

Laadimine...Laadimine...