Uuring: eestlased ostavad jõulukinke peamiselt kaubanduskeskustest

Kõige rohkem ostavad eestlased jõulude eel sööki ja jooki (42%), mänguasju (41%), elektroonikat (33%), kodukaunistusi (27%) ja kinkekaarte (26%).

Pilt: Scanpix

Uuring: eestlased ostavad jõulukinke peamiselt kaubanduskeskustest

Kõige rohkem ostavad eestlased jõulude eel sööki ja jooki (42%), mänguasju (41%), elektroonikat (33%), kodukaunistusi (27%) ja kinkekaarte (26%).

Socio uuringukeskuse poolt läbiviidud 301 küsitletuga uuringu kohaselt ostavad eestlased jõulukinke peamiselt kaubanduskeskustest, seejuures külastatakse sobivate kinkide leidmiseks mitut erinevat keskust.

Jõuluostude uuringu kohaselt pärinevad enamus eestlaste kuuse all olevatest kingitustest kaubanduskeskustest. 76 protsenti küsitletutest märkis, et teeb kingioste kaubanduskeskustes, 43 protsenti internetis, 30 protsenti väiksemates poodides, seega teevad inimesed oste erinevates kohtades.

"Suures pildis pole e-kaubandus kaubanduskeskustelt kliente võtnud, pigem juurde toonud – nad mõlemad täiendavad teineteist. Inimestele meeldib kingituste ostmisel eelnevalt internetis surfata, internetis on rohkem aega valikud teha ning kokkuvõttes ka rohkem tooteid välja valida. Kuid enne ostmist tahab klient oma otsuses veenduda ja seda poes päriselt näha või katsuda," sõnas Rocca al Mare ja Kristiine keskust haldava Cityconi Baltimaade äridirektor Mati Pops.

Kõige rohkem ostavad eestlased jõulude eel sööki ja jooki (42%), mänguasju (41%), elektroonikat (33%), kodukaunistusi (27%) ja kinkekaarte (26%). Veidi vähem ostetakse kosmeetikat (24%), riideid (24%) ja ehteid (19%).

Popsi sõnul jätavad Kristiine ja Rocca al Mare keskuse ostustatistika kohaselt eestlased jõulušopingu üsna viimasele minutile. "Kõige kiirem aeg meie keskustes on jõulueelsel nädalal – kõige suurema müügiga päevad on traditsiooniliselt 22. ja 23. detsembril. Seevastu jõululaupäev on tunduvalt rahulikum aeg šoppamiseks," sõnas Pops.

Uuringu kohaselt peavad tarbijad jõulukaupade ostukoha valikul oluliseks hindu (märkis 47%), kaubavalikut (43%) ja asukohta (40%), sealjuures sobivaid jõulukinke otsitakse mitmest erinevast keskusest (43%).

Uuringu raames küsiti tarbijatelt, kui lihtne on nende jaoks perele ja lähedastele kinke valida. 51% vastanutest märkisid, et suudavad välja mõelda umbes pooled kingitustest ja ülejäänutega tekib raskusi, 30% vastanutest väitsid, et kingituste valimine ei tekita mingit probleemi ning 19% jaoks napib neil jõulukingiideid.

Laadimine...Laadimine...