UURING: Inimesed on hinnatundlikud juustu ja õlle suhtes

Toiduliidu tellitud ning Kantar Emori poolt läbiviidud ostukäitumise uuringust selgus, et keskmiselt külastatakse toidupoodi 3,5 korda nädalas ning enamike tootegruppide puhul on tarbijate ostuotsus selge juba enne poodi sisenemist. Jätkuvalt on kõige hinnatundlikumad tootegrupid juust, erinevad lihatooted aga ka õlu.  

Pilt: Pixabay

UURING: Inimesed on hinnatundlikud juustu ja õlle suhtes

Toimetaja: Meelis Piller

Toiduliidu tellitud ning Kantar Emori poolt läbiviidud ostukäitumise uuringust selgus, et keskmiselt külastatakse toidupoodi 3,5 korda nädalas ning enamike tootegruppide puhul on tarbijate ostuotsus selge juba enne poodi sisenemist. Jätkuvalt on kõige hinnatundlikumad tootegrupid juust, erinevad lihatooted aga ka õlu.  

Juba mitmendat aastat troonivad hinnatundlikuse edetabeli kõrgeimal astmel erinevad juustutooted. Koguni 60% tarbijatest langetab oma ostuotsuse juustude osas just ennekõike hinna põhjal. Samuti mängib hind jätkuvalt väga olulist rolli ka mitmesuguste lihatoodete puhul.

Seoses möödunud aastase alkoholiaktsiisi tõusuga on üle poole tarbijatest muutunud aga ka näiteks õlle puhul varasemast hinnatundlikumaks.

"Uuringust selgus, et enamik ostuotsuseid langetatakse tarbijate poolt juba enne poodi minekut. Peamiselt on nendeks tooterühmadeks piim, leiva- ja saiatooted ning jahu. Impulssostudeks on aga smuutid, kaupluse küpsetusleti- ja kondiitritooted ning maiustused," ütles Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog. "Kui veel 2017. aastal eelistas koguni 90% uuringus osalenutest Eestis toodetud toiduaineid, siis möödunud aasta seisuga on vastav protsent langenud aga 83le. Kodumaistest brändidrest hinnatakse kõige kõrgemalt Gustavit, Kalevit, Almat ning Salvestit."

Laadimine...Laadimine...