LAEVANDUSVETERAN: Laevatööstuse lobimehed valetavad avalikkusele ja nõukogudele kliimamuutuste kohta

Laevandustööstuse lobistid on imbunud nende reguleerimiseks loodud ÜRO rahvusvahelise merendusorganisatsiooni (IMO) otsustajate laua taha, kinnitab Suurbritannia kaubalaevanduse veteran Andrew Craig-Bennett, kes on otsustanud paljastada tööstusharus valdava kliimamuutuste eiramise ja avalikkusele valetamise.

Pilt: Scanpix

LAEVANDUSVETERAN: Laevatööstuse lobimehed valetavad avalikkusele ja nõukogudele kliimamuutuste kohta

Laevandustööstuse lobistid on imbunud nende reguleerimiseks loodud ÜRO rahvusvahelise merendusorganisatsiooni (IMO) otsustajate laua taha, kinnitab Suurbritannia kaubalaevanduse veteran Andrew Craig-Bennett, kes on otsustanud paljastada tööstusharus valdava kliimamuutuste eiramise ja avalikkusele valetamise.

Kaubandusportaalis Splash 24/7 avaldatud arvamusloos kirjutab Craig-Bennet, et NGO Influence Map-i poolt hiljuti avaldatud raport, mis käsitleb seda, et laevandustööstuse lobistid on imbunud nende reguleerimiseks loodud ÜRO rahvusvahelise merendusorganisatsiooni (IMO) otsustajate laua taha, vastab tõele.

Kuigi mõned raporti detailid ei vasta tõele, kinnitas 41-aastase laevandustööstuse kogemusega Craig-Bennet, et "raport vastab üldjoontes tõele, ja me kõik teame seda".

"IMO langes laevaomanike huvide ohvriks juba sel hetkel, kui IMCO (komitee endine nimetus kuni 1982. aastani - toim.) otsustas enda ridadesse vastu võtta FOC-d (laevad, mis on registreeritud väljapoole nende omanikuriiki näiteks Panamale või Marshalli saartele)," nentis ta.

Craig-Bennetti sõnul kasutavad lobistid teadlikult segadusse ajavat statistikat laevanduse heitgaaside kohta - mis on tegelikkuses sama suured kui Saksamaa iga-aastane heitmemäär - selleks, et komiteed eksitada ja süsinikureostusega võitlemise abinõude kasutusele võtmist edasi lükata. "Me ei tohti midagi peale hukkamõistu ja jälestuse nende "prostituutide" suhtes, kes meie äri teenistuses proovivad avalikkust petta," ütles ta.

Balti ja rahvusvaheline merendusnõukogu (Bimco) ja Rahvusvaheline laevandusnõukogu (ICS) on raportis paljastatud süüdistused ümber lükanud, mis on Craig-Bennetti hinnangul õigustamatu.

"Andke andeks Bimco ja ICS, aga kui te ei proovi mõjutada IMO-t ja teisi, siis ei ole mõtet teile maksta ja me saame kõik raha kokku hoida. Me tahame, et te neid mõjutaks, aga, et te teeksite seda vähem ajusurnud viisil," kirjutas Craig-Bennett oma arvamusloos.

Ilma kiire tegutsemiseta võivad süsiniku heitmemäärad IMO ennustuste kohaselt tõusta 2050. aastaks 50-250 protsenti. Aastatepikkused kõnelused on viinud vaid väheste piiranguteni. Euroopa Liit ja Vaikse ookeani rahvused on proovinud IMO-t mõjutada oma järgmisel, 2018. aasta aprillis toimuvat kohtumist vastu võtma süsinikupiirmäärad. Eelnevalt töögruppide kõnelustel arutletud piirangud on lükatud ICS-i mõjutusel edasi 2023. aastani.

Craig-Bennetti hinnangul peaks tööstus kiiresti vastu võtma uued tehnoloogiad. "Ainuke mõistlik ettepanek, mis IMO-le tehtud on, on tehtud Vaikse ookeani saarte poolt, kes tahavad 2035. aastaks saavutada null-emissioonid. Seitseteist aastat on piisavalt pikk aeg, et loobuda praegustest laevadest ja asendada need millegi uuega," kirjutas ta.

Laadimine...Laadimine...