Raudteemuuseum valmistub rongiliikluse tulekuks

"Praegu on suur häda selles, et veerem seisab vihma ja tuule käes, aga siin saaks vähemalt osa sellest katuse alla," rääkis raudtee- ja sidemuuseumi juht Talis Vare.

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv

Raudteemuuseum valmistub rongiliikluse tulekuks

Toimetaja: Sandra Lepik

"Ega selliseid muuseume maailmas palju pole, kus rong sõidab otse muuseumisse sisse," ütles raudtee- ja sidemuuseumi juht Talis Vare.

Haapsalu raudteemuuseum on leidnud lahendused, kuidas paigutada muuseumi veerem ümber nii, et rongiliikluse taastumisel reisirongid ja muuseumieksponaadid üksteist ei segaks, vahendas BNS Lääne Elu. 

"Ega selliseid muuseume maailmas palju pole, kus rong sõidab otse muuseumisse sisse," ütles raudtee- ja sidemuuseumi juht Talis Vare.

Kui praegu on 414 jooksevmeetrit muuseumile kuuluvat veeremit ehk teisisõnu 29 vagunit, vedurit ja dresiini mitmel pool jaamahoone ees ja ümbruses rööbastel, siis nüüd on muuseum leidnud koha väliekspositsiooni jaoks.

Vare sõnul tuleks peamine aiaga piiratud külastusala raudteejaamast veidi kaugemal oleva kaubaaida ümbrusse. Seal oleks ka remondihall ja varjualused vagunitele-veduritele. "Praegu on suur häda selles, et veerem seisab vihma ja tuule käes, aga siin saaks vähemalt osa sellest katuse alla," rääkis Vare.

Ta lisas, et ka remonditöökoda võiks olla osa ekspositsioonist nagu ka kaubaait, mida muuseum seni pole kasutanud. Külastusala oleks pöörangutega ühendatud ka esimese raudteeliiniga. Seda selleks, et vajadusel saaks raudteed pidi eksponaate liigutada, näiteks kui filmivõteteks on vaja mõni ajalooline vedur või vagun jaama ette tuua. Teine aiaga piiratud ala jääks Haapsalu jaama ja Rohuküla poole keerava raudteeharu vahele. Samas kõrval, jaama neljandal teel, saaks eksponeerida veeremit. "See oleks ka muuseumile reklaam," ütles Vare.

Kolmas võimalik ala on raudtee veetorni ja pööranguseadme ümbrus, kuid seal tuleb Vare sõnul mõelda sellele, kuidas inimesed sinna üle raudtee ohutult ligi pääseks. Kolm vedurit-vagunit oleks võimalik paigaldada ka jaamast üle tee – sinna, kus praegu algab üle raudteetammi kulgev kergliiklustee. 

Laadimine...Laadimine...